کد خبر: ۲۳۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۸۴

نگاهی دقیق به خودروی خارق‌العاده ولادیمیر پوتین +تصاویر

بعد از استفاده ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از یک خودرو وطنی لوکس در ماه‌های اخیر، یک خودرو سدان و شبه لیموزین دیگر در نمایشگاه اتومبیل مسکو در روز‌های گذشته رونمایی شده که شباهت زیادی به خودرو‌های لوکس و گرانقیمت جهان دارد.
بعد از استفاده ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از یک خودرو وطنی لوکس در ماه‌های اخیر، یک خودرو سدان و شبه لیموزین دیگر در نمایشگاه اتومبیل مسکو در روز‌های گذشته رونمایی شده که شباهت زیادی به خودرو‌های لوکس و گرانقیمت جهان دارد.



به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این خودرو با نام «آوروس سنات» (Aurus Senat) محصول لوکس جدیدی از خط تولید سدان ها و لیموزین هاست که در مشارکت با موسسه تحقیقاتی دولتی روسیه با عنوان NAMI و همچنین کمپانی sollers که یک خودروساز شناخته شده روسی است به مرحله تولید انبوه می رسد. این خودرو در ژانویه سال ۲۰۱۹ برای فروش آماده شده و بر اساس گزارش ها انتظار می رود که در سال او تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو به فروش برسد. در نهایت این خودرو برای خریداران خارجی نیز در دسترس بوده و انتظار می رود که سالیانه ۱۰٫۰۰۰ دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شود.



خودرو آوروس سنات یک خودرو ملی جدید روسی است که ولادیمیر پوتین در روز مراسم تحلیف در ماه می گذشته و در طول ملاقاتش با دونالد ترامپ در هلیسینکی فنلاند در ماه جولای از آن استفاده کرد. برخی بر این باورند که پوتین با انتخاب این خودرو وطنی می خواهد توانایی روسیه در کاهش وابستگی خود با کالاها و تکنولوژی وارداتی را به رخ غرب بکشد.



خودرو لوکس آوروس سنات از یک موتور V8 هیبرید- بنزینی ۴٫۴ لیتری استفاده می کند که ۵۶۸ اسب بخار نیرو تولید کرده و می تواند در عرض ۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برساند و از یک سیستم انتقال اتوماتیک ۹ سرعته سود می برد. مدل ولادیمیر پوتین، کاملاً ضد گلوله و ضد بمب است و می توان ان را به طور کامل در آب غرق کرد بدون این که آب به درون آن نفوذ کند. از دیگر ویژگی های این خودرو لوکس و مطمئن می توان به لاستیک های تقویت شده آن با فولاد اشاره کرد که باعث می شود پنچر کردن آن به هر وسیله ای غیرممکن باشد.



این در حالی است که نسخه معمولی و عمومی خودرو لوکس آوروس سنات هیچ کدام از این ویژگی های خاص را ندارد اما هنوز هم می توان ان را از لوکس ترین خودروهای جهان دانست که نظر ثروتمندان روسی و اروپایی را جلب خواهد کرد. این خوردو به طور ویژه برای جلب توجه روسی های ثروتمندی که از برندهای رولز رویس، بنتلی و مرسدس بنز استفاده می کنند طراحی و عرضه شده است.



ولادیمیر پرورزف، از طراحان اصلی آوروس سنات می گوید:” تقاضای زیادی برای خودروهای باکیفیتی که در درون کشورمان ساخته شده وجود دارد، بخصوص برای خودروهایی در این سطح. می توان گفت که مشتریان چنین خودروهایی از رولز رویس ها، مرسدس ها و میبچ ها خسته شده اند”.



به گفته مدیر عامل برند آوروس، این خودرو لوکس نه تنها در روسیه بلکه در دیگر نقاط جهان نیز به فروش خواهد رسید. در حالی که طراحان این خودرو قصد رقابت با دیگر خودروهای لوکس کلاس جهانی را دارند باید گفت که آوروس سنات شباهت بسیاری به مرسدس بنز-میبچ اس ۶۰۰ پولمن گارد ،کرایسلر ۳۰۰ و رولز رویس فانتوم دارد.