کد خبر: ۲۳۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۴

پیشتازی قابل پیش بینی راهبه ترسناک

همان طور که پیش بینی می شد، فیلم جدید «راهبه» که یکی از همان آثار ترسناک ساخته جیمز وان و به واقع از خالق سری فیلم های «آنابل» و «The Conjuring» است، در صدر آثار پرفروش سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت و در این راه در بدو اکرانش و در همان چهار روز نخست ۵/۵۳ میلیون دلار پولسازی کرد که حتی با احتساب آمار بالا و پیشینه موفق سری فیلم های ترسناک مورد بحث، رقم بسیار جالبی به نظر می رسد و بخصوص برای فیلمی که بودجه تولید آن از ۲۲ میلیون دلار فراتر نیم رود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ صدرنشینی چشمگیر «راهبه» در هفته ای روی داد که فیلم جدید «Peppermint» محصول شرکت STX نمایشی برابر با انتظارهای قبلی داشت و با فروشی ۲/۱۳ میلیون دلاری سوم شد و «مأموریت غیرممکن۶» با عبور از رقم ۷۲۵ میلیون دلار فروش، به موفق ترین فیلم عمر تام کروز در صحنه های بین الملل و با احتساب آمار فروش اش در تمامی قاره ها و کشورها تبدیل شد.

آماری که خرد شد

«راهبه» با سودسازی ۵/۵۳ میلیون دلاری اش رکورد آغاز فروش سری فیلم های ترسناک موسوم در «The Conjuring» و «آنابل» را شکست و به واقع آمار آنها را خرد کرد.

رکوردار قبلی در این زمینه قسمت اول «The Conjuring» بود که کارش را در گیشه ها با فروشی ۸/۴۱ میلیون دلاری شروع کرده بود. اضافه بر اینها و صرف نظر از خط و خطوط فیلم های ترسناک مورد بحث آغاز فروش «The Nun» دومین شروع اکران قوی در تاریخ سینماهای آمریکای شمالی در ماه سپتامبر به حساب می آید و در این زمینه خاص از «هتل ترانسیلوانیا۲» پیشی گرفته است.

با این حال «راهبه» از رکورددار شروع فروش در ماه سپتامبر که فیلم ترسناک دیگری به نام «IT» و محصول برادران وارنر است و سال پیش در همین موقع ها عرضه شد و در بدو نمایش ۴/۱۲۳ میلیون دلار کاسبی کرد، بشدت عقب است و برای هر فیلم دیگری در آینده نیز رسیدن به حد نصاب آن فیلم، آسان میسر نخواهد شد.

دستاوردهای جالب یک استودیوی قدیمی

این پنجمین هفته متوالی است که یک فیلم محصول کمپانی قدیمی برادران وارنر رتبه نخست را در جدول پرفروش های سینمای آمریکا به خود اختصاص می دهد و چون این کار با سه فیلم متفاوت انجام شده، اهمیت این دستاورد بیشتر می شود، دو کار قبلی، فیلم حادثه ای و کوسه ای «The Meg» و فیلم مفرح و کمدی- رمانتیک «آسیایی های دیوانه ثروتمند» بوده اند.

در عین حال این چهارمین هفته پیاپی است که کارهای این استودیو در عین کسب رتبه اول جدول پرفروش های آمریکا و کانادا رده دوم را نیز در اختیار داشته اند و این چیزی است که در ۲۵ سال قبلی رخ نداده و مشاهده نشده بود.

بررسی ها نشان می دهد که از بینندگان هفته نخست «راهبه» ۵۱ درصد مرد و طبعاً بقیه زن بوده اند و از کل بینندگان ۴۴ درصد ۲۵ سال یا بیشتر از آن سن داشته اند. این آمار به ما می گوید در میان فیلم های مرتبط با دنیای «Conjuring».

«راهبه» اولین فیلمی است که اکثر مخاطبانش زن نبوده اند و درصد سنی مورد بحث هم سبب شده «The Nun» صاحب جوان ترین بینندگان و کم سن و سال ترین علاقمندان در میان فرانچیزهای مورد بحث باشد و فقط «آنابل یک» با داشتن بینندگانی که ۴۶ درصدشان ۲۵ سال یا بیشتر از آن سن داشتند در این زمینه از «The Nun» پیش افتاده است.

تا به کجا؟

برای تشخیص سرنوشت اقتصادی فیلم «The Nun» باید به آمار تمامی آثار موسوم به «Conjuring» و «آنابل» رجوع و آنها را بالا و پایین کرد، ولی اگر «آنابل: خلقت» مبنای قیاس قرار گیرد، آن فیلم به کارش در گیشه های آمریکای شمالی با رقمی ۱۵۵ میلیون دلاری پایان بخشید و اگر هم آمار نهایی قسمت اول «آنابل» ملاک تلقی شود، رقمی در اندازه های ۱۲۱ میلیون دلار هدف گذاری خواهد شد، ولی تحت هر شرایطی رقمی بالای ۱۶۰ میلیون دلار برای «The Nun» دور از ذهن و ۱۵۰ میلیون دلار ملموس تر و قابل اکتساب تر است.

ارقام دور از انتظار فیلم آسیایی

رتبه دومین فیلم پرفروش هفته در کشورهای آمریکای شمالی سهم «آسیایی های دیوانه ثروتمند» شده بود که از سه هفته قبلی عرضه اش دو تا در صدر جدول سپری شده بود و یکی هم در رتبه دوم و این بار ۶/۱۳ میلیون دلار هم برای تثبیت رتبه دومی اش کفایت کرد و این فیلم اینک و پس از ۲۶ روز نمایش در سطح قاره متبوعه ۲/۱۳۶ میلیون دلاری شده است که البته رقمی دور از انتظار برای فیلمی است که فروشی بسیار کمتر از آن برایش پیش بینی می شد و بهای تولیدش نیز از ۳۰ میلیون دلار فراتر نرفته است.

نزدیک به جان ویک و آرزوی مرگ

«Peppermint» که فیلمی متعلق به کمپانی STX است و قبلاً هم از آن یاد کردیم، با گیشه ای ۲/۱۳ میلیون دلاری در جایگاه سوم پرفروش های سینماهای آمریکای شمالی در هفته جاری نشست و این رقم در بیش از ۲۹۰۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا حاصل آمد.

این آغاز فروش فقط قدری کمتر از رقم ۴/۱۴ میلیون دلاری شروع اکران قسمت دوم فیلم حادثه ای «جان ویک» است که اخیراً حاصل آمده بود و با گیشه هفته اول بازسازی «آرزوی مرگ» تقریباً برابری می کند. در هر حال از بینندگان هفته اول این فیلم ۵۶ درصد زن و از میان کل تماشاگران ۷۸ درصد حداقل ۲۵ سال سن داشته اند.

آینده ای روشن تر

سران STX پیشتر به فروشی ۳۵ میلیون دلاری در محدوده آمریکای شمالی راضی بودند اما حالا ۴۰ میلیون دلار را هم قابل دستیابی می دانند و در خارج از مرزهای آمریکا هم فرجام اقتصادی فیلم تیره نشان نمی دهد و مدیران فوق معتقدند به رغم ارقام متوسطی که در شروع نمایش فیلم در مناطق فوق شکل گرفت، آینده «Peppermint» بهتر از این خواهد بود.

این فیلم طی هفته جاری در ۱۷ کشور و بازار مختلف غیرآمریکایی بیش از ۴/۱ میلیون دلار تولید نکرد و در میان شان هلند در قاره اروپا با پولسازی ۳۷۰ هزار دلاری اش پیشتاز بود.

این در حالی است که پخش «Peppermint» در فرانسه و روسیه از اواخر این هفته شروع می شود و مقاصد و مکان های بعدی برای نمایش این فیلم، بریتانیا، برزیل و کره جنوبی است که کارشان را در این زمینه از ۵ مهرماه به بعد شروع می کنند و همین طور مکزیک، اسپانیا و استرالیا که زمان شروع اکران این فیلم را اواسط آبان ماه اعلام کرده اند و البته به دلیلی نامشخص شروع اکران این فیلم در ایتالیا هم به زمانی دور (۳۰ دی) موکول شده است.