کد خبر: ۲۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۸۷

آیا آیفون‌های دو سیم کارته به ایران می آیند؟

با رونمایی از آیفون‌های جدید 2018 یعنی XS، XS Max و XR، برای اولین بار شاهد استفاده از دو سیم‌کارت در گوشی‌های اپل هستیم. اما آیا این قابلیت برای کاربران ایرانی در دسترس است؟

با رونمایی از آیفون‌های جدید 2018 یعنی XS، XS Max و XR، برای اولین بار شاهد استفاده از دو سیم‌کارت در گوشی‌های اپل هستیم. اما آیا این قابلیت برای کاربران ایرانی در دسترس است؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گرچه این اتفاق را سال‌هاست طرفداران اپل انتظار می‌کشند؛ اما این‌بار نیز به مانند بسیاری از قابلیت‌های دیگر گوشی‌های اپل، شرایط ویژه‌ای برای آن وضع شده است. این شرایط به گونه‌ای است که در نسخه رایج آیفون X های 2018، تنها یک اسلات سیم‌کارت نانو موجود است و سیم‌کارت دیگر از طریق چیپ سیم‌کارت روی گوشی یا همان eSIM در دسترس است.

بهره‌گیری از eSIM نیاز به پشتیبانی از این قابلیت توسط اپراتورهای موبایل داشته که این مهم در ایران در فاز آزمایشی توسط ایرانسل تست شده و هنوز به بهره‌برداری همگانی نرسیده است. در واقع تا اینجای کار قابلیت دو سیم‌کارته بودن آیفون‌های 10 جدید به درد کاربران ایرانی نمی‌خورد.

اما از آنجایی که در کشور دوست و برادر، چین، قابلیت eSIM ممنوع بوده و بازار یک میلیارد نفری چین غیر قابل چشم‌پوشی است، اپل قصد دارد در نسخه مخصوص بازار چین از دو اسلات سیم‌کارت نانو ِ فیزیکی استفاده کند. البته باید دید که این نسخه آیا به ایران می‌رسد یا خیر. به احتمال زیاد پاسخ این سوال بلی است! همانطور که نسخه سری C سامسونگ (مخصوص کشور چین) در ایران عرضه شد، آیفون های مخصوص چین هم می توانند راه خود را به بازار ایران باز کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از دو سیم‌کارت در گوشی‌های اپل همزمان نیست و در زمان استفاده از یکی، دیگری غیر فعال می‌شود. هر چند که اپل قول داده که در بروزرسانی‌های آتی iOS 12 این مشکل را حل کند.