کد خبر: ۲۳۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۳۲

دلار تا کجا می‌تواند برود؟

یک اقتصاددان با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای گذشته این نرخ را بین حداقل ۸ هزار تومان تا حداکثر ۱۴ هزارتومان در نوسان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمود باغجری، استاد دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به تحولات نرخ ارز و قیمت سکه در بازارهای سرمایه‌ای اظهار کرد:

اگر مردم همه حجم نقدینگی که در دست دارند را بخواهند به بانک مرکزی بدهند و بانک مرکزی هم در قبال آن بخواهد ذخایر طلا و دلار خود را به آنها بدهد، باز هم در بدبینانه ترین حالت قیمت دلار در همن بازه ۱۴ هزار تومان ثابت خواهد ماند.

او با بیان اینکه می‌توان حتی قیمت دلار را به ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰تومان هم رساند ادامه داد: به لحاظ پارامترهای اقتصادی آستانه قیمتی دلار از ۱۴ هزار تومان نباید بیشتر شود. اما اگر بیشتر از این میزان برود احتمالا به خاطر هیجان های ناشی از بدبینی نسبت به شرایط سیاسی بین المللی خواهد بود.

این اقتصاددان همچنین با بیان اینکه دلار در خوشبینانه ترین حالت های اقتصادی و سیاسی، دیگر به زیر۸۰۰۰ تومان برنمی‌گردد گفت که باید منتظر ماند و دید که تحریم های آبان ماه سال جاری تا چه میزان به صورت جدی اعمال می شود.

در روز گذشته نرخ دلار از حدود ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان قیمت شروع و رو به افزایش رفت و تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان هم رسید، ولی برای دقایقی روند ریزشی به خودش گرفت و تا ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. این قیمت هم فقط برای چند دقیقه کوتاه بود و مجددا دلار تا زمان تنظیم گزارش تا حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.
*ایسنا