کد خبر: ۲۳۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۴۸

راهکار‌های هوشمندانه اپل برای موفقیت آیفون و آی‌واچ جدید در بازار

شرکت اپل روز چهارشنبه محصولات جدید خود را در حوزه تلفن همراه و ساعت مچی هوشمند عرضه کرد. آیفون جدید درحالی روانه بازار می‌شود که مدتی است تقاضای جهانی برای تلفن‌های همراه هوشمند رو به رکود رفته است.

شرکت اپل روز چهارشنبه محصولات جدید خود را در حوزه تلفن همراه و ساعت مچی هوشمند عرضه کرد. آیفون جدید درحالی روانه بازار می‌شود که مدتی است تقاضای جهانی برای تلفن‌های همراه هوشمند رو به رکود رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شرکت اپل در سال جاری همراه با فروش چشمگیر آیفون ایکس در بازارهای مالی موفقت قابل‌توجهی کسب کرد و رشد ارزش سهام خود را به بیش از ۳۰ درصد رساند.

اما طرحان خلاق شرکت اپل با چه تمهیداتی خواسته‌اند بر رکود بازار موجود در بازار غلبه کنند و مشتریان مشتاق محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان را راضی نمایند؟

صفحه نمایش بزرگتر با رنگهای غنی‌تر

گوشی جدید اپل که iPhone XS نام دارد و سازندگانش اختصارا آن را «ten S» می‌نامند یک صفحه نمایش ۵/۸ اینچی دارد که بزرگترین صفحه نمایش آیفون تاکنون به شمار می‌رود. به گفته متخصصان اپل این صفحه نمایش غنی‌ترین رنگها را در مقایسه با مدل‌های قبلی پیش چشم کاربران به نمایش می‌گذارد. مدل بزرگتر یعنی آیفون XS Max هم صفحه نمایشی ۶/۵ اینچی دارد که ۲۶ درصد از صفحه نمایش بزرگترین مدل پیشین خود بزرگتر است.

صفحه نمایش آیفون ایکس مس ۲۶ درصد بزرگتر از نسل پیشین این گوشی هوشیمند است. عکس از رویترز

قیمتی بالاتر از همیشه؛ چالش یا فرصت؟

قیمت پایه آیفون XS ۹۹۹ دلار و بهای آیفون XS Max نیز ۱۰۹۹ دلار تعین شده است. بهایی که به گفته کارشناسان در مقایسه با بهای آیفون‌های قبلی به شکل قابل‌توجهی بالاتر است. به این ترتیب هر سه آیفونی که امسال ارائه شده‌اند از مدل‌های هم‌ارز خود در سال گذشته گرانترند.

در حالیکه برخی از متخصصان حوزه فناوری متعقدند این قیمت‌گذاری می‌تواند امتیازی منفی برای اپل تلقی شود، گروهی دیگر از کارشناسان این کار را گامی هوشمندانه در راستای هدف‌ گرفتن قشر خاصی از مشتریان بالقوه این محصول بر می‌شمارند.

رقیب اپل در تولید این کلاس از گوشی‌های هوشمند یعنی شرکت کره‌ای سامسونگ گوشی‌هایی هم قیمت تلفن‌های اپل در بازار دارد اما بازار عمده سامسونگ همچنان متکی به گوشی‌های ارزان‌قیمت است.

به نظر می‌رسد کارشناسانی بازاریابی اپل به جستجوی مشتریانی با توان خرید بالاتر رفته‌ تا از رشد اقتصادی ایالات متحده، نرخ پایین بیکاری و افزایش سرمایه داخلی بیشترین بهره را ببرد.

گرچه این شرکت با ارائه یک مدل ارزانتر (با قیمت ۷۴۹ دلار) با بدنه آلومینیومی و صفحه نمایش کوچکتر (۱۵/۵ اینچ) نشان داده که همچنان گوشه چشمی به سطوح میانی بازار نیز دارد.

اپل به سوی بازار کالاهای لوکس خیز برداشته ضمن آنکه گوشه چشمی به بازار تولیدات متوسط نیز دارد. عکس از رویترز

آی‌واچ جدید با صفحه بزرگتر قابلیت تشخیص بیماری قلبی

اگر قلبتان از دیدن قیمت‌‌آیفون‌های جدید گرفته قابلیت آی‌واچ در تشخیص ناراحتی‌های قلبی می‌تواند به شما کمک کند.

شرکت اپل برای افزایش توان رقابتی‌اش به سراغ کارکردهای پزشکی گجت‌ها رفته است. نسل چهارم ساعت‌های مچی هوشمند اپل می‌توانند با سنجش ضربان قلب کاربر یک نوار قلب ارائه کنند و اگر پدیده غیرمعمولی در این نوار وجود داشته باشد این ساعت‌ها به شکل خودکار با مراکز اورژانس می‌گیرند.

نسل چهارم ساعت مچی هوشند اپل می‌تواند از کاربر نوار قلب بگیرد. عکس از رویترز

کارشناسان اپل جاه‌طلبی خلاقانه را تا آنجا پیش برده‌اند که از سازمان تغذیه و داروی آمریکا خواسته‌اند با آنها همکاری کند. این سازمان نیز برای تولید اپلیکیشن‌های بهبود سلامت با شرکت اپل همکاری کرده است.

سازمان تغذیه و داروی ایالات محده همچنین گامهایی در راستای تسهیل مسیر شرکت‌های فناوری دیجیتال برای تولید کالاهای بهبود سلامت کاربران برداشته است.