کد خبر: ۲۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۱۶

دم خروس شراکت شریعتمداری و زنجانی بیرون زد!

روزنامه کیهان که از اشاره «انتخاب» به تبدیل شدن این رسانه به حیاط خلوت بابک زنجانی بشدت عصبی شده است در شماره امروز خود و در ضمن فحاشی جدید به سایت انتخاب، ارتباط رسانه ای خو با بابک زنجانی را آشکار کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی انتخاب، روزنامه کیهان درستون اخبار ویزه امروز خود ودر بخشی از مطلبی سراسر هتاکی و فحاشی به سایت انتخاب نوشت:

 آن جایزه‌ای که انتخاب می‌گوید در اولین سال‌های دولت به عنوان روزنامه منتقد به کیهان داده شد و البته مدتی بعد در حالی که احمدی‌نژاد می‌گفت من نه کیهان می‌خوانم و نه شرق، برخی اجزای دولت وی نظیر رئیس حلقه انحرافی و برخی مدیران وزارت ارشاد دستور کاهش یارانه‌ها و آگهی‌های ارائه شده دولتی به کیهان- که به اغلب روزنامه‌ها داده می‌شود،  صادر شد و حتی کار را به شکایت از کیهان کشاندند. کیهان در همین زمان و در حالی که انتخاب‌چی‌ها ساکت بودند، پیگیر تخلفات و مفاسد اقتصادی در پروژه‌هایی نظیر تالارهای بین‌المللی کیش، ریخت و پاش‌های انجام گرفته به بهانه همایش ایرانیان خارج کشور، قاچاق گوشی تلفن‌همراه، فساد 3 هزار میلیارد تومانی و... بود و در موضوع بابک زنجانی نیز گزارش و یادداشت‌های متعددی منتشر کرده و معتقد است آغاز این پرونده با رانت ویژه‌ای که بانک مرکزی حدود 20 سال پیش به وی داد موجب درآمد مفت و انحصاری وی- بالغ بر روزانه 17 میلیون تومان در 20 سال پیش - شده بود به نحوی که وی همان زمان با این پول‌ها توانسته ساختمانی‌ را در خیابان میرداماد (همان خیابانی که بانک مرکزی در آن قرار دارد) خریداری کند.

این در حالی بود که بابک زنجانی حدود چهارماه قبل که با تغییر دولت و عزل چهار وزیری که بشدت از وی حمایت می کردند و از قضا دوتن از آن چهار وزیر ، ارتباطات ویژه ای با کیهان نیز داشتند، پرونده مفاسد اقتصادی زنجانی به جریان افتاد.

زنجانی برای منحرف کردن مسیر این پرونده با سواستفاده از یکی از  نشریات اصلاح طلب و همراهی آگاهانه یا ناآگاهانه یکی از خبرنگاران نفتی اصلاح طلب، اقدام به انتشار دروغ بسیار بزرگی کرد که و برای باور پذیرکردن این دروغ بزرگ، از حقه کثیفی نیز استفاده نمود.

بابک زنجانی با نام بردن مکرر از مرحوم نوربخش رییس وقت بانک مرکزی ، مدعی شد که وی سرباز نوربخش بوده و روزانه 17میلیون دلار ارز را پشت ماشین خود گذاشته و در بازار می فروخته است و برای هر دلار یک تومان یعنی روزی حدود 17میلیون تومان درامد بدست میاورده است.

این دروغ شاخدار تر از آن بوده که کسانی که ازسواد ریاضی در حد چهارم دبستان بهره دارند و قادرند چهار عمل اصلی ریاضی را انجام دهند آن را باور کنند اما برای اینکه چنین انتظاری از کیهان نشینان زیاده است ، «انتخاب» برای آنان خنده دار بودن این دروغ بزرگ را توضیح می دهد:

متوسط درآمد ارزی کشور در دهه هفتاد و بخصوص بیست سال قبل که سال 1372 می باشد حدود دوازده میلیارد دلار بوده است که از این رقم حدود ده میلیارد دلار آن بابت مصارف ارزی کشور پرداخت شده وکمتر از دومیلیارد دلار بصورت اسکناس در بازار توزیع می شده است.

تقسیم دو میلیارد دلار به 365 روز سال ، نشان می دهد که روزانه حدود 5میلیون دلار در بازار ارز توزیع می شده که باز هم از این رقم حدود دو سوم آن توسط بانکها بفروش می رسیده و مصارف رسمی مسافری هزینه می شده و کمتر از یک میلیون و هفتصد هزار دلار یعنی یک دهم رقم مورد ادعایی کیهان برای بابک زنجانی در صرافی ها توزیع می شده است.

باز همین رقم نیز از حدود ده کانال در صرافی ها سراسر کشور توزیع می شده است که ارز تزریق شده به هرکانال خواه بابک زنجانی با هر فرد دیگر حدود 170 هزار دلار در روز بوده است که یک درصد رقم مورد ادعای جناب حسین شریعتمداری است.

اما موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانیم اصل ادعای بابک زنجانی و حسین شریعتمداری به مصداق «خسن و خسین دختران معاویه»، دروغ است و اساسا وی هیچ نقشی در بابنک مرکزی نداشته است.

بابک زنجانی و حسین شریعتمداری به تصور آنکه با مرگ مرحوم نوربخش وی دیگر قادر به تکذیب و روشنگری نیست، به ترویج این دروغ دامن می زنند ، غافل از اینکه اگر دکترنوربخش مرده است بانک مرکزی که آتش نگرفته و سوابق افراد در آن موجود است و همچنین معاونان و مسئولین وقت بانک مرکزی زنده اند و قاطعانه می گویند این ادعای بابک زنجانی هم مانند ادعاهای دیگر وی دروغ وجعلی است و او هیچ همکاری با بانک مرکزی نداشته است.

شنیدن این سخن از سوی فردی چون حسین شریعتمداری، چندان تعجب برانگیز نیست اما انتشار سخنان آقای مصباحی مقدم که از قضا دکترای اقتصاد نیز دارند، با همین محتوای عجیب، شگفتی را دوچندان می کند.

البته حال این روزهای جناب حسین شریعتمداری که از اعترافات بابک زنجانی علیه شرکای خود به وحشت افتاده ، قابل درک است اما به او توصیه می کنیم که خویشتندرای کند و در جریان دست و پازدن برای تبرئه خود از این موضوع گافهایی همانند اصرار بر فریب مسئولان از ماهیت اصلی پرونده را مرتکب نشوند، هرچند مسئولان این پرونده احتمالا با شنیدن این داستانها تنها به لبخندی بسنده کرده و تلاشهای کیهان را از باب ایام 9 ربیع و ادخال سرور مومنین ارج می نهند!