کد خبر: ۲۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۹۷

واکنش 8 اصلاح طلب درباره انتساب بابک زنجانی به جریان اصلاحات


"تدبیر" از هشت فعال اصلاح‌طلب به نمایندگی از گروه‌های مختلف این جریان پرسید که نظرشان درباره آغاز جریانی که اخیرا رسانه‌های محافظه‌کار برای فرار از فسادهای رخ داده در زمان دولت محافظه کار محمود احمدی‌نژاد آغاز کرده اند چیست؟

به گزارش تیک، این روزها بیشتر از آنکه روزهای سخت بابک زنجانی باشد، انگار دوران ناسازگاری روزگار با محافظه کاران است.

محافظه کارانی که از هر ترفندی برای اصولگرا نداستن محمود‌ احمدی‌نژاد استفاده کردند حالا به تکاپو افتاده‌اند که در ادامه همان ترفند، بابک زنجانی را در زمین اصلاحات بیندازند

گویا تنها راه برای فرار از تبعات ماجرای بابک زنجانی همین است؛فرار به جلو.

رسانه های محافظه کار البته دلیلی برای اینکه زنجانی را به جریان اصلاحات منسوب کنند ارائه نمی دهند. تنها ادعا می کنند،تیتر درشتی می زنند و ماجرا را رها می کنند.خیالشان هم راحت است که خیلی پرسش و پاسخی در کار نیست.

خبرگزاری فارس از اوایل هفته گذشته آغازگر این جریان بود و پشت هم مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی با عنوان اینکه بابک زنجانی" زاییده دولت‌های سازندگی و اصلاحات" است، منتشر کرد.

این ارگان رسانه ای ادعا کرد: « برخی از اعضای دولت یازدهم به پشتوانه جریان اصلاحات که در دولت اعتدال از هیچ‌شیوه‌ای جهت مخدوش کردن چهره دیگر جریانات فروگذاری نمی‌کنند به تکاپو افتادند تا به نوعی رد پای بابک زنجانی را از مسیرهای که در دولت‌های کارگزاران و اصلاحات برای وی ترسیم شده بود پاک کنند.»

مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به فارس گفت: «بابک زنجانی ثمره شعار تجمل‌گرایی هاشمی بود» و آیت‌الله کعبی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد « رشد بابک ‌زنجانی‌ها و ولع سرمایه‌دار شدن پس از دوران دفاع مقدس آغاز شده است».فارس از قول احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار هم تیتر زد « رشد بابک زنجانی‌ها از دولت کارگزاران آغاز شد» .

حمیدرضا فولادگر نماینده محافظه کار اصفهان در مجلس هم گفت که «برخی بابک‌ زنجانی‌ها در دوره سازندگی متولد و در دوره اصلاحات رشد کردند»

انتساب بابک زنجانی به جریان اصلاحات شاید دورترین گزینه محافظه کاران برای فرار از تبعات رشد کردن امثال زنجانی ها در دوران دولت و مجلس محافظه کاران است.

خبرنگار "تدبیر" از هشت فعال اصلاح‌طلب به نمایندگی از گروه‌های مختلف این جریان پرسید که نظرشان درباره آغاز جریانی که اخیرا رسانه‌های محافظه‌کار برای فرار از فسادهای رخ داده در زمان دولت محافظه کار محمود احمدی‌نژاد آغاز کرده اند چیست؟

 

نام فعال اصلاح‌طلب

دیدگاه

محمدجواد حق‌شناس (عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی)

 

«عاقلان دانند»، اینجا کاربرد دارد. موضوع بابک زنجانی خیلی روشن و مشخص است و نیازی به فرافکنی ندارد. بابک زنجانی محصول ناکارآمدی، قانون‌شکنی و بی‌احترامی به خواست ملت در دوران حاکمیت یک پارچه اصولگرایی است. مرغ پخته هم به ادعای اصلاح طلب بودن زنجانی می خندد.

 

رسول منتجب‌نیا (قائم مقام حزب در تعلیق  اعتماد ملی )

انتساب بابک زنجانی به جریان اصلاحات بخشی از دروغ‌هایی است که آقایان برای متهم کردن جریان اصلاحات و سازندگی ساختند. بابک زنجانی موضوع کاملا پیچیده‌ای است و  مربوط به خود آقایان اصول گرا در دوره هشت سال گذشته است. بهتر است .فعلا آقایان جریان محافظه کار به جای پیدا کردن راهی برای فرار از مسوولیت رشد کردن امثال زنجانی‌ها و مه آفریدها  وقتشان را برای حفاظت از  زنجانی صرف کنند و مراقب باشند او در زندان از مواد نظافت استفاده نکند چون او گنجینه اسرار است و جعبه سیاه فساد مالی ای به این بزرگی.فعلا مواظب باشند یک مو از سر زنجانی کم نشود که حرف درباره نحوه کشور داری اصولگرایان  برای گفتن زیاد دارد.

محمد نعیمی‌پور (عضو حزب منحل اعلام شده جبهه مشارکت ایران اسلامی)

 کسانی که در هشت سال گذشته اجازه دادند ثروت مملکت توسط امثال زنجانی‌ها و مه آفریدها به تاراج برود راهی جز این ندارند که فرافکنی کنند.وگرنه همین‌ها پرونده اصلاح طلبان و اصلاحات را زیرو رو کردند اما حتی یک دهشاهی هم نتوانستند از جریان اصلاحات مشکل مالی پیدا کنند.

احمد پورنجاتی (عضو سابق حزب منحل اعلام شده جبهه مشارکت)

جالب است در زمان و دوران دولت مدعی اصولگرایی که با حمایت همه جانبه طیف‌های گوناگون داعیه‌داراصولگرایی در سال 84 و به خصوص در سال 88 مسئولیت دولت را بر عهده گرفت و رقیبان سیاسی خود را متهم به فساد اقتصادی کرد ، بیشترین حجم فساد اقتصادی اتفاق افتاد.بابک زنجانی را با  هیچ چسبی نمی شود به اصلاح طلبان چسباند. بابک زنجانی رشد کرده دوره‌ای است که با شعار سازده زیستی و مبارزه با مافیای ثروت رشد کرد و اقتصاد کشور را دچار جذام اپیدمیک و بسیار تاسف باری کرد.جذام بابک زنجانی بر چهره حامیانش هست .

داریوش قنبری (عضو حزب مردم‌سالاری)

فساد مالی بابک زنجانی در سال‌های اخیر و درباره سوء استفاده از تحریم‌ها رخ داد و ارتباطی با دولت اطلاحات و سازندگی ندارد. از سوی دیگر سن و سال بابک زنجانی هم به دولت‌های قبل از احمدی‌نژاد قد نمی دهد. اصولگرایان سوء استفاده های مالی این چینی را که در دوران دولت  آنان رخ داده نمی‌توانند از خود دور کنند. آنان بین یک تناقض در عملکرد خود دچار شده اند و چون عملکردشان منفی است مجبور به فرافکنی هستند. در فرافکنی نیز استاد هستند، یک نمونه این است که می خواستند احمدی نژاد را طرد  کنند و بگویند اصولگرا نبود. مردم همان قدر که اصولگرا نبودن احمدی نژاد را باور کردند انتساب بابک زنجانی به اصلاح طلبان را هم باور می کننند.اصولگرایان با این کار دارند به خودشان دلداری می دهند و بس.

سعید شیرکوند (عضو شورای مرکزی حزب منحل اعلام شده  جبهه مشارکت)

کسانی که بابک زنجانی را مربوط به دوره اصلاحات و سازندگی می‌دانند بروند  سن شناسنامه‌ای بابک زنجانی را ببینند و بعد اظهار نظر کنند.مردم خنده شان می گیرد از این ادعا ها.واقعا این کسانی که این گونه ادعاها را مطرح می کنند خیال پردازان قدرت مندی هستند.

غلامحسین کرباسچی (دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی)

اگر پروژه فساد بابک زنجایی مربوط به دوره سازندگی و اصلاحات است؛ پس چرا رسانه‌های محافظه کار ناراحت هستند و به تکاپو افتاده‌اند.

فرج کمیجانی (دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات)

اصول گرایان چه بخواهند و چه نخواهند نمره رشد و نمو بابک زنجانی دردوران اصلاحات در کارنامه شان ثبت شده.گویا از این نمره ناراحت هستند.