کد خبر: ۲۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۴۴

شگفتی‌های طبیعی کمتر شناخته‌‌شده جهان کدامند؟


اگر اهل طبیعت‌گردی باشید و سیاحت شگفتی‌های طبیعی جهان جزو آرزوهایتان باشد، احتمالا مشهورترین آنها را در فهرست اولویت‌های خود برای سفر قرار می‌دهید؛ اما یادتان باشد صرف مشهوربودن جایی «شگفت‌آورتربودن» را تضمین نمی‌کند و چه بسیار نقاط دیدنی‌ای وجود دارد که شاید اسمشان هم تا به حال به گوشتان نخورده باشد اما از زیبایی و جذابیت روی دست آنها نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از این جاذبه‌های طبیعی آشنا کنیم.

 دره جیوژایگو | چین
جیوژایگو در زبان بومی «٩روستا» معنی می‌دهد که از ٩ روستایی که در دره‌ای در تبت قرار دارند، الهام گرفته شده است. مسیر دره جیوژایگو با رودخانه‌ای زیبا، دریاچه و کوه‌هایی از برف پوشیده شده ‌است. این مکان در حال حاضر یکی از عجایب طبیعی دنیا است؛ هر چند که به دلیل ناشناخته‌بودن توریست‌های زیادی گذرشان به این مکان نمی‌افتد.

وای او تاپو | نیوزیلند
اگر می‌خواهید با یکی از عجیب‌ترین نقاط نیوزیلند آشنا شوید، به وای او تاپو بروید؛ زیرا بعد از سه ساعت پیاده‌روی با صحنه‌ای حیرت‌انگیز روبه‌رو خواهید شد! دریاچه‌ای رنگی که تا آن را نبینید شاید وجودش را باور نکنید. در این منطقه همچنین مکان‌هایی برای بهره‌بردن از استخرهای گل‌ولای و مسیری نسبتا طولانی برای پیاده‌روی نیز پیش‌بینی شده‌ است.

کولکا کانیون | پرو
این مکان در حدود دو برابر بیشتر از منطقه مشهور گرند کانیون در ایالات متحده آمریکا عمق دارد و ساکنان قدیمی خود که قبل از اینکاها به آنجا پای گذاشته بودند را هنوز حفظ کرده است. کولکا کانیون مکان موردپسند باستان‌شناسان و گردشگران است. در این منطقه چشمه‌های متعددی وجود دارند که قنات‌های آن را همیشه پر آب نگاه می‌دارند.

واله د لا لونا | شیلی
آرزوی رفتن به کره ماه را دارید؟ خب چه کسی چنین آرزویی ندارد! ما یک راه ساده‌تر و ارزان‌تر برای برآورده‌شدن این آرزو به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ به واله د لا لونا بروید! رفتن به این مکان اجازه می‌دهد که به راحتی رویای قدم‌زدن روی کره ماه را عملی و خود را روی سطح آن تجسم کنید. مجموعه حیرت‌انگیزی از بافت‌ها و رنگ‌های زیبا در این منطقه توسط آب و باد تشکیل شده‌ است و دریاچه‌های خشک‌شده آن مانند حفره‌های کره ماه به نظر می‌رسند.

تالاب آبی‌رنگ | ایسلند
درجه حرارت آب در این تالاب همواره بین ٣٧ تا ٣٩ درجه سانتیگراد است. درواقع این تالاب بخشی از یک جریان آتشفشانی  و آب آن مملو از املاح و مواد معدنی است. این املاح برای درمان اختلالات پوستی مانند پسوریازیس بسیار مفید هستند. جالب است بدانید که برای شناکردن در این تالاب باید قوانین استخرهای عمومی را رعایت کنید. تالاب آبی رنگ با اینکه یک جاذبه طبیعی است اما هر چند روز یک‌بار آن را با آب‌ گرمی که از یک نیروگاه حرارتی در آن نزدیکی تأمین می‌شود، پر می‌کنند.

پانتانال | برزیل
اگر می‌خواهید بزرگترین تالاب جهان را از نزدیک ببینید، باید راهی برزیل شده و سراغ پانتانال را بگیرید. پانتانال پهنه‌ای به مساحت تقریبی ١٤٠‌هزار تا ١٩٥‌هزار کیلومتر مربع را می‌پوشاند. در این تالاب اکوسیستم‌های گوناگونی با ویژگی‌های آب‌شناسی، زمین‌شناسی و بوم‌شناسی مشخص وجود دارد. پانتانال گذشته از مناظر زیبا و دیدنی‌اش، منزلگاه موجودات شگفت‌انگیزی مانند capybaras است که نوعی مورچه‌خوار غول‌پیکر است. حدود ۸۰‌درصد از دشت‌های سیلابی پانتانال در فصل‌های بارانی به زیر آب می‌رود که باعث تغذیه مجموعه گیاهان آبزی و تنوع زیستی در این منطقه می‌شود.