کد خبر: ۲۳۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۰

متیس: قصد کناره گیری ندارم و شایعات مربوط به خروجم از کاخ سفید را را جدی نمی‌گیرم

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گزارش های مبنی بر کناره گیری او از دولت ترامپ را به صراحت رد کرده و گفت که اینگونه اظهارات را جدی نمی گیرد. متیس گفت که از زمان انتصابش به مقام وزارت دفاع بارها شاهد اینگونه شایعات بوده اما همچنان در این مقام است و قصد کناره گیری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزیر دفاع آمریکا زمزمه رسانه ها مبنی بر استعفا و اخراجش از کاخ سفید را رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گزارش های مبنی بر کناره گیری او از دولت ترامپ را به صراحت رد کرده و گفت که اینگونه اظهارات را جدی نمی گیرد.
متیس گفت که از زمان انتصابش به مقام وزارت دفاع بارها شاهد اینگونه شایعات بوده اما همچنان در این مقام است و قصد کناره گیری ندارد.

رسانه های آمریکایی در هفته های اخیر با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره کنگره این کشور و همچنین پس از انتشار کتابی که در آن به اختلافات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و متیس پرداخته شده، شایعاتی پیرامون احتمال استعفا یا برکناری وزیر دفاع ترامپ منتشر کرده بودند.

این در حالی است که ترامپ نیز با رد این مطالب گفت که از وزیر دفاع خود راضی است و همچنان او را در این پست حفظ خواهد کرد.

با این وجود، روزنامه نیویورک تایمز این هفته در گزارشی نوشت که اختلاف های متیس با ترامپ به دلیل مواضع او پیرامون پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و توافق هسته ای با ایران بالا گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا یکی از مخالفان خروج آمریکا از برجام در کابینه ترامپ بود و پس از اجرایی شدن این تصمیم ترامپ در اردیبهشت سال جاری نیز درباره دامنه تاثیرات این اقدام ابراز تردید کرد.

متیس و ترامپ همچنین بر سر موضوع رزمایش های مشترک آمریکا با کره جنوبی اختلاف دارند.

ماه گذشته پس از آنکه متیس از احتمال ازسرگیری این رزمایش ها گفت، ترامپ اعلام کرد که ضرورتی برای انجام چنین رزمایش های پرهزینه ای وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا به دلیل پیشبرد مذاکرات خلع سلاح هسته ای با کره شمالی، دستور توقف رزمایش های بزرگ مشترک با سئول را داد.

به گزارش ایرنا، متیس که در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ریاست فرماندهی مرکزی ارتش این کشور را برعهده داشت، به دلیل مواضع تندی که علیه ایران می گرفت، از مقام خود برکنار شد.

این در حالی است که وی در دولت ترامپ موضع گیری های کرده است که با نظرات افراد ایران ستیزی همچون جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تضاد است.

در حالی که زمزمه ها پیرامون احتمال اخراج متیس از کاخ سفید بالا گرفته، اما چنین اقدامی برای ترامپ در آستانه انتخابات میان دوره کنگره هزینه هایی در پی خواهد داشت.

به دلیل محبوبیت متیس در ارتش آمریکا و همچنین طرفداری جمهوریخواهان میانه رو از وی، ترامپ در انتخابات پیش روی کنگره و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به حضور وی نیاز دارد.
*ایرنا