کد خبر: ۲۳۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

محصولات جدید آمازون در راه هستند

محصولات جدید آمازون همگی از قابلیت فرمان صوتی پشتیبانی می‌کنند و بازار تجهیزات خانه‌ی هوشمند را رونق خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آمازون قصد دارد هشت دستگاه خانگی هوشمند جدید را تا اواخر امسال معرفی کند. طبق گزارش CNBC today، یک مدل اجاق مایکروویو، نوعی گجت قابل استفاده در اتومبیل و مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی منزل مانند آمپلی‌فایر، گیرنده و ساب‌ووفر از محصولات جدید آمازون هستند و همگی از قابلیت فرمان صوتی پشتیبانی می‌کنند. به گزارش CNBC یکی از این دستگاه‌ها در رویدادی در اواخر همین ماه معرفی خواهد شد.

گسترش فعالیت‌های سخت‌افزاری آمازون، بازار تجهیزات خانه‌ی هوشمند را رونق خواهد داد. این بازار در حال حاضر مملو از محصولاتی است که یا به طور انحصاری با دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا کار می‌کنند یا گزینه‌های دیگری مانند دستیار صوتی سیری اپل، گوگل اسیستنت و کورتانای مایکروسافت را نیز به مشتری ارائه داده و به او حق انتخاب می‌دهند. CNBC همچنین گفته است در داخل برخی از محصولات جدید، الکسا تعبیه شده و برخی دیگر از محصولات برای دسترسی به فرمان صوتی باید به سایر دستگاه‌های دارای الکسا متصل شوند.

این دستگاه‌های جدید در خط تولید Echo برندگذاری می‌شوند. Echo به طور سنتی روی تولید تجهیزات صوتی منزل و برخی محصولات در زمینه‌ی ارتباطات و سرگرمی تمرکز کرده است و این یعنی آمازون می‌تواند تولید برخی محصولات جدید را از خط تولید اکو جدا کرده و با برند Alexa به بازار عرضه کند.

این دسته محصولات به آمازون کمک می‌کنند که در جایگاه مناسبی برای رقابت با برندهایی مانند Sonos که به ویژگی‌های الکسا برای کنترل از طریق صدا و سایر امکانات هوش مصنوعی متکی است، قرار بگیرد. Sonos به تازگی و با حمایت الکسا آمپلی‌فایر خانگی و ساندبار خود را به بازار عرضه کرده اما اسپیکر پیشرفته‌ی آمازون احتمالا در موفقیت این محصولات اختلال ایجاد می‌کند. آمازون با ورود به بازار لوازم خانگی به رقیب جدی برای برندهایی مانند GE، KitchenAid ،LG و سامسونگ تبدیل خواهد شد.