کد خبر: ۲۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۷

برگزاری مراسم عزادارای محرم در کراچی

مجالس عزاداری امام حسین(ع) از سوی علاقمندان آن حضرت همه ساله در ده‌ها نقطه از شهر کراچی و با حضور جمعیت چندین هزار نفری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تعدادی از افراد سرشناس و شناخته شده این شهر اقدام به برگزاری مجالس عزاداری و سخنرانی در منازل خود می کنند.

سیدعلی متقی جعفری(نجم الحسن) از شیعیان شناخته شده کراچی، از علاقمندان به اهل بیت علیهم السلام می باشد که حیاط منزل خود را به حسینیه بزرگی تبدیل کرده است و دهه اول محرم اقدام به برگزاری مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) می کند. جمعیتی حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر با حضور در منزل نجم الحسن و خیابانهای اطراف به سوگواری می پردازند. این عاشق اهل بیت می گوید: بیش از ۷۰ سال است که مراسم عزاداری سالار شهیدان همه ساله در این مکان برگزار می شود.

برخی مکان‌های دیگر شهر کراچی از جمله حسینیه ایرانیان، نشتر پارک، حسینیه سجاد و همچنین حسینیه بهره‌ایها در ایام محرم با جمعیت‌های چند هزار نفری خود برای امام حسین (ع) و شهدای کربلا عزاداری می کنند. هر سال و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دستجات عزاداری از مساجد و حسینیه‌های مختلف شهر به سمت حسینیه ایرانیان حرکت می کنند و با تجمع در این مکان به عزاداری می پردازند.

روزهای تاسوعا و عاشورا در پاکستان از سوی دولت تعطیل اعلام شده است.
*ایسنا