کد خبر: ۲۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۱

امارات اظهارات متوهمانه آمریکا برای مذاکره با ایران را جدی گرفت

 وزیر امور خارجه امارات روز پنج‌شنبه اعلام کرد که متحدان آمریکا در حاشیه خلیج فارس باید در مذاکرات معاهده پیشنهادی با تهران بر سر مسئله موشک‌های بالستیک و رویکردهای ایران در منطقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این اظهارات در پی آن بیان شد که برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا به دنبال دستیابی به توافقی با تهران درباره برنامه موشک‌های بالستیک و همچنین رویکردهای منطقه‌ای ایران است.

انور قرقاش،‌ وزیر امور خارجه امارات، در توییتر خود صحبت‌های برایان هوک را "مهم" خواند و نوشت که این برای کشورهای حومه خلیج فارس ضروری است که بخشی از مذاکرات پیشنهادی باشند. این به مصلحت تهران است که از تحریم‌ها دوری کند و چنین پیشنهاداتی را جدی بگیرد.

به گزارش ایسنا، برایان هوک،‌ رئیس‌ گروه اقدام ایران، روز چهارشنبه در موسسه هادسون گفت: توافق جدیدی که امیدواریم بتوانیم با ایران به آن دست یابیم و مثل قبل یک توافق شخصی بین دو دولت نباشد. ما به دنبال یک معاهده هستیم.

هوک در کمال خوش خیالی ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها ایران به میز مذاکره بکشاند و افزود: آن‌ها (دولت اوباما) آراء را در سنای آمریکا در اختیار نداشتند، پس آرایشان را از سازمان ملل متحد آمریکا دریافت کردند. اگر قرار باشد به چیزی پایدار و بادوام دست یابیم این برای سیستم ما کافی نیست.

رئیس‌ گروه اقدام ایران در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی اظهار کرد که اولین گام برای به ثبات رساندن خاورمیانه، اعمال فشار بر روی ایران است.