کد خبر: ۲۳۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۴۸

رجانیوز: مهناز افشار هم ادای اپوزیسیون درمی‌آورد هم با سازمان «اوج» همکاری می‌کند


 پس از این‌که اخبار غیر رسمی در مورد همکاری محسن تنابنده با سازمان «اوج» برای فیلم «قسم» در رسانه‌ها منتشر شد و مدیران «اوج» هم حاضر به تکذیب شدند، امروز سایت اصولگرای رجا نیوز از مهناز افشار به دلیل آنچه که مواضع «ضد نظام» این بازیگر می‌داند انتقاد و به همکاری «اوج» با این بازیگر اعتراض کرد.

در ابتدای مطلب سایت رجانیوز آمده است: «انتقادهای سطحی و تخریب نهادها و سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی از سوی برخی سلبریتی‌ها دیگر به یک رویه ثابت تبدیل شده است.  گاهی از جاسوس های دستگیر شده حمایت می‌کنند، گاهی از فتنه گران سال 88، و گاهی هم حوزه کاری خود که سینما باشد را مورد انتقاد و هجمه قرار می‌دهند. در این میان، چند تن از سلبریتی ها به دلیل اظهار نظرهای گوناگون و متعددی که در حوزه های غیر تخصصی خود دارند، شناخته شده تر از بقیه هستند. مهناز افشار هم جزو این دسته از سلبریتی ها به حساب می‌آید.»

 این رسانه اصولگرا این‌گونه انتقادات خود را از مهناز افشار آغاز می‌کند: «مهناز افشار ازجمله سلبریتی هایی است که گاه و بیگاه در حال انتقاد از نهاد های جمهوری اسلامی است و تلاش دارد که خود را در افکار عمومی، بعنوان هنرمندی اپوزیسیون مطرح کند. البته روشنفکر بازی های افشار و سایر سلبریتی هایی که چنین هدفی دارند، از حرف فراتر نمی‌رود ودر عمل، بر خلاف گفته های شان قدم بر میدارند. طبق اخبار غیر رسمی، سازمان هنری رسانه ای اوج، قصد ساخت فیلمی با عنوان "قسم"را دارد و یکی از نقش های اصلی این فیلم را قرار است  مهناز افشار بازی کند.»

 در ادامه این مطلب آمده: «باید از مهناز افشار پرسید که چگونه می‌شود در حین انتقاد و هجمه های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی، همزمان با یکی از نهاد های زیر مجموعه این نظام هم همکاری کرد؟ همکاری افشار با سازمان اوج از دو حالت خارج نیست؛ یا انتقادات مهناز افشار به سیاست های سیستم صرفاً جنبه شوآف و تبلیغی دارد، و یا اینکه این بازیگر حرف هایی که خودش میزند را قبول ندارد و بی توجه به اظهاراتش، بازی درفیلم هایی را قبول می‌کند که زیر نظر نهاد های وابسته به جمهوری اسلامی ساخته می‌شود را قبول می‌کند. که اگر اینطور باشد، این پیام به جامعه منتقل می‌شود که اظهارات و گفته های مهناز افشار، نه برای آگاهی مردم، که در جهت فریب افکار مخاطبین است.»

 رجا نیوز در پایان توصیه‌هایی هم به سازمان اوج می‌کند: «به نظر می‌رسد که سازمان اوج هم باید در روش کاری خود تجدید نظر کند. کم نیست مواردی که اوج برای ساخت فیلم و اثر هنری، از کسانی استفاده می‌کند که نه تنها هیچ قرابتی با نظام ندارند، بلکه در اکثر موارد، مواضعی مخالف سیاست ها و آرمان های انقلاب اسلامی دارند. داستان همکاری با یغما گلرویی که باید سرآغازی برای عبرت‌گیری از همکاری با هنرمندان مخالف انقلاب می‌شد، متاسفانه با همکاری با سایر هنرمندان مساله‌دار ادامه یافت. شاهد مثال این موضوع مصاحبه حمید آذرنگ در اکران فیلم تنگه ابوقریب است. آذرنگ درحالی که پول اوج را می‌خورد، به انتقاد از اوج پرداخته و در آخر هم می‌گوید «شهدا و رزمندگان کاری به نظام نداشتند» و به نوعی قصد جدا کردن شهدا از نظام را دارد. یا مهدی پاکدل که همزمان با کار برای اوج، حاضر نیست حتی در مصاحبه هایش اسمی از این سازمان به میان آورد.»