کد خبر: ۲۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲

اسپیکرهوشمند فیسبوک هفته آینده رونمایی خواهد شد

بر اساس یک گزارش در سایت Cheddar، فیسبوک برنامه دارد تا اسپیکر هوشمند خود را که مدت‌ها است در مورد آن شایعاتی به گوش می‌رسد، هفته آینده با نام "پورتال" معرفی کند. بر اساس گزارش‌ها این دستگاه بسیار به اسپیکر هوشمند آمازون، یعنی اکو شو، شبیه خواهد بود اما تأکید ویژه‌ای بر روی تکنولوژی شناسایی چهره خواهد داشت که دستگاه را قادر می‌سازد که کاربران را شناسایی کرده و سراسر اتاق آن‌ها را دنبال کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شایعات مربوط به این اسپیکر هوشمند فیسبوک از گزارش سال گذشته DigiTimes به گوش می‌رسیدند. در شروع سال 2018 نیز Cheddar طی گزارشی اعلام کرد که فیسبوک قصد معرفی پورتال را در کنفرانس F8 خود در ماه می دارد، اگرچه حالا مدعی شده است که دلیل این تأخیر افزایش نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های حریم خصوصی کمپانی پس از رسوایی کمبریج آنالیکیتا بوده است؛ اما بر اساس مطالعه مشترک The Verge و Retical Research که سال گذشته صورت گرفت، حتی قبل از آن ماجرا نیز رتبه فیسبوک از نظر اطمینان و اعتماد بسیار کمتر از آمازون و گوگل بود.

در پاسخ به این نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی، دستگاه مجهز به یک شاتر خواهد بود تا به‌صورت فیزیکی دوربین را بپوشاند و مانع از فیلم‌برداری از کاربران بدون اجازه آن‌ها شود.

پورتال همچنین از تکنولوژی شناسایی چهره استفاده خواهد کرد تا افراد را به حساب فیسبوکشان متصل کند، اگرچه تاکنون ثابت شده است که این تکنولوژی بسیار جنجالی و بحث‌ برانگیز است. این تکنولوژی موضوع شکایت دست جمعی در آمریکا بوده و بعد از اینکه مطابق قوانین حریم خصوصی منطقه‌ای در سال 2012 غیرفعال شده بود، به‌تازگی به اروپا بازگشته است.

علاوه بر ویدئو چت، انتظار می‌رود که دستگاه با پشتیبانی دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا تقریبا همه کار انجام دهد؛ از پخش آهنگ گرفته تا تهیه دستور آشپزی. دو سایز از دستگاه ساخته شده است که قیمت‌ آن‌ها حدودا 300 و 400 دلار خواهد بود.

با اینکه فیسبوک در گذشته با کمپانی Oculus در زمینه واقعیت مجازی و با HTC در سال 2013 در ساخت یک تلفن همکاری کرده است؛ اما این دستگاه اولین سخت‌افزار تولیدی با برند فیسبوک خواهد بود.