کد خبر: ۲۳۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

تخم مرغ ارزان شد

یک مقام مسئول گفت: متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ با کاهش 400 تومانی درب مرغداری 7 هزار و شانه‌ای 14 هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار استان تهران از کاهش 400 تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و شانه‌ای 14 هزار تومان است.

وی نرخ واقعی هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی‌ها را 18 تا 20 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به کرایه‌های بالای حمل و نقل، وجود واسطه‌های متعدد و احتساب سود مغازه دار عرضه هر شانه تخم مرغ 30 عددی با نرخ های 18 تا 20 هزار تومان واقعی است.

نبی‌پور گفت: با وجود روند بالای تولید، اگر بیماری در فصل سرما در واحدهای مرغداری شیوع نیابد، قیمت تخم مرغ نوسان چندانی نخواهد داشت.

وی نرخ واقعی هر کیلو تخم مرغ با احتساب 10 درصد سود برای مرغدار را 7 هزار و 400 تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو ذرت تحویل به مرغدار را یک هزار و 200 و کنجاله سویا را 2 هزار و 400 تومان اعلام کرد و افزود: علی‌رغم فراوانی نهاده‌ها در بازار، قیمت آن نسبت به دو تا سه هفته پیش تفاوتی نداشته است.

وی با انتقاد از نوسان شدید قیمت شانه و کارتن در بازار بیان کرد: با توجه به کمبود کاغذ، قیمت تخم مرغ و شانه روز به روز در حال افزایش است به طوریکه هم اکنون کارتن با نرخ 3 هزار و 400 و شانه 520 تا 530 تومان به مرغدار عرضه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار از افزایش 80 تا 90 درصدی قیمت ذرت و سویا و 300 تا 400 درصدی قیمت مکمل‌ها و شانه و کارتن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی گفت: بازار نهاده‌ها در ماه‌های آتی به شرایط تحریم و سیاست بانک مرکزی مبنی بر اختصاص ارز به واردکنندگان بستگی دارد.
*باشگاه خبرنگاران