کد خبر: ۲۳۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

کاخ سفید از انجام حملات سایبری شدیدتر علیه دشمنان آمریکا خبر داد

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا پنجشنبه گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که با کلید خوردن استراتژی سایبری جدید، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مجوز اجرای «عملیات های تهاجمی سایبری» را علیه کلیه دشمنان آمریکا صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بولتون ضمن اعلام این مساله که بهای انجام حملات سایبری علیه آمریکا به مراتب بیشتر از حد تصور عاملانشان خواهد بود اظهار نمود:

ایالات متحده آمریکا امیدوار است که با تدوین اقدامات تهاجمی مانع از انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های کلیدی و دیگر سیستم های حساس خود شود.

پیشتر ترامپ در نامه ای اعلام نمود که دستورالعمل های جدید نشان دهنده تعهد وی به حفظ امنیت آمریکا در برابر تهدیدات دیجیتال هستند. وی در اینباره گفت:

این، درخواست اقدام از تمامی آمریکایی ها و کلیه شرکت های بزرگ در خاک آن است تا گام های لازم را برای تقویت امنیت سایبری خود بردارند. ما همچنان به رهبری جهان برای تامین آینده سایبری خوب ادامه می دهیم.

استراتژی تدوین شده توسط ترامپ که خودش تحت عنوان «نخستین استراتژی سایبریِ کامل در ۱۵ سال گذشته» از آن یاد کرده جایگزین استراتژی قبلی می شود که در دولت اوباما تدوین و تهیه شده بود. گفته می شود استراتژی جدید به میزان قابل توجهی تلاش دارد که قوانین مربوط به استفاده از تسلیحات سایبری توسط پنتاگون و دیگر سازمان های سازمان ها علیه موجودیت های خارجی را تسهیل نماید.

بولتون اظهار نمود:

ما قرار است کارهای زیادی را به صورت تهاجمی انجام دهیم.

این اقدام پس از آن صورت میگیرد که سازمان جاسوسی آمریکا از استمرار عملیات های خارجی برای تضعیف انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ و انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های اخذ رای و حملات کامپیوتری علیه مقامات برگزار کننده انتخابات خبر داد.

از بولتون در مورد واکنش آمریکا به درگیری احتمالی در یک جنگ سایبری سوال شد که وی نیز در پاسخ گفت حالا که دستانمان از گذشته بازتر شده آمریکا با قدرت و تناوب بیشتری به این گونه حملات پاسخ خواهد داد.