کد خبر: ۲۳۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۴

بیرانوند: اول استقلال را می‌بریم و بعد به قطر می‌رویم

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس درباره گلزنی منشا مقابل الدحیل قطر گفت: در رختکن به زبان لُری به او تبریک گفتم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس یکی از امید‌های این تیم سرخپوش برای رسیدن به فینال آسیا، قهرمانی دوباره در لیگ، موفقیت در شهرآورد پیش رو و همه بازی‌های این تیم است. بیرانوند، روز جمعه ۲۶ سالگی اش را پشت سر گذاشت و وارد ۲۷ سالگی شد آن‌هم در حالی که یک جام جهانی عالی را در کارنامه اش می‌بیند و منتظر یک جام ملت‌ها است.

*تبریک بابت تولد...
ممنونم. از هواداران پرسپولیس، بازیکنان پرسپولیس، همبازیان، مربیان و هم‌تیمی‌هایم در تیم ملی و تیم‌های دیگر ممنونم که این روز را به من تبریک گفتند. البته به احترام ماه محرم، جشن نگرفتم و تولدم را بدون جشن پشت سر گذاشتم. البته صفحه توئیتر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به من تبریک گفتند به غیر از رسانه‌های داخلی!

*یک بازی بزرگ را تجربه کردی. دیدار با الدحیل برایت چطور گذشت؟
مشخص بود که دیدار سختی داریم، اما توانستیم با اتحاد تیمی و همدلی بین تیم، کادر فنی و هواداران، از سد حریف قدرتمندمان عبور کنیم. شاید در پایان نیمه اول، هیچ‌کس باور نمی‌کرد پرسپولیس بتواند چنین کار بزرگی را رقم بزند، اما توانایی‌مان را نشان دادیم و یک مرحله بالاتر رفتیم. این بازی از ذهن هیچ پرسپولیسی خارج نمی‌شود.

*همان‌طور که گفته بودی، گادوین منشا هم گلزنی کرد. از کجا حدس می‌زدی او گل بزند؟
من و منشا رفاقت بسیار نزدیکی داریم و دو، سه روز قبل به این بازیکن گفتم خواب دیدم که گل می‌زنی. البته انگیزه بالایی برای دیدار با الدحیل داشت و دیدید که گل هم زد. اتفاقاً در رختکن به زبان لُری به او تبریک گفتم. خیلی روی لهجه لُری اش کار می‌کنم و خودش هم راه افتاده و راحت صحبت می‌کند! با هم خیلی رفیق هستیم و با توجه به همین موضوع می‌دانستم گل می‌زند.

*حالا وضعیت پرسپولیس را در نیمه‌نهایی چطور می‌بینی؟
کار که خیلی سخت است. ما با همین السد قطر که به نیمه‌نهایی رسیده، در مرحله گروهی دو بازی کردیم که یک بار باختیم و یک بار هم برنده شدیم. کار دشواری است؛ ما مشکلات زیادی داریم. کمبود بازیکن از یک طرف و همچنین اخراج برانکو از روی نیمکت و از سوی دیگر، بازی در خانه حریف از جمله مشکلات‌مان است، اما با غیرت و تلاش می‌خواهیم به دور بعدی برسیم.

*هواداران پرسپولیس نقش مؤثری در صعود به نیمه‌نهایی داشتند. فکر می‌کنی بتوانند در بازی برگشت برابر السد نیز، تیم را به فینال ببرند؟
بله حتماً همین‌طور است. ان‌شا‌ءالله در بازی رفت طوری کار کنیم که در دیدار برگشت، کارمان در ورزشگاه آزادی آسان‌تر شود. من معتقدم در بازی برگشت نیز هواداران باید حکم صعودمان به فینال را امضا کنند. البته قبل از بازی با الدحیل، کار مهم‌تری هم داریم.

*چه کاری؟!
ما سه بازی حساس در همین ماه داریم؛ اولین بازی با سپیدرود است، دومی با استقلال و بعد با السد. می‌خواستم بگویم قبل از سفر به قطر، استقلال را شکست می‌دهیم و سپس راهی قطر می‌شویم. این شهرآورد برای‌مان مهم است و می‌خواهیم ۳ امتیاز را به هواداران هدیه بدهیم. بعد هم ان‌شا‌ءا... در قطر نتیجه مناسب بگیریم و به فینال می‌رسیم. ماه سختی است و هواداران باید حسابی ما را حمایت کنند تا بتوانیم خوشحال‌شان کنیم.

*بازی با سپیدرود را چطور می‌بینی؟
آن‌ها تیم خوبی هستند که نباید به نتایج‌شان نگاه کرد. از ابتدای فصل شاید شروع خوبی نداشتند، اما با حضور علی کریمی وضعیت‌شان بهتر شد. این چند روز تعطیلی لیگ را هم تمرین کردند و هماهنگ‌تر از قبل شده‌اند. آن‌ها در جام‌حذفی هم یک مرحله بالا رفتند و با انگیزه‌های زیادی به مصاف ما می‌آیند، اما ما هم پرسپولیس هستیم و برای هر بازی، برنامه‌مان روی کسب پیروزی است.

*آخرین باری که پرسپولیس مقابل تیمی که علی کریمی سرمربی اش بود، به میدان رفت با حساب ۳ بر صفر در تهران و برابر همین سپیدرود به برتری رسید. فکر می‌کنی این بار هم چنین نتیجه‌ای رقم بخورد؟
اول از همه بگویم علی کریمی اسطوره پرسپولیس است و همه دوستش دارند. می‌دانم نه تنها پرسپولیسی‌ها بلکه هواداران سایر تیم‌ها نیز او را دوست دارند. به همین خاطر، بازی با تیمی که کریمی هدایت آن را برعهده دارد، برای همه ما یک بازی خاص به حساب می‌آید ولی هواداران انتظار دارند به پیروزی برسیم و از این رو، تمام تلاش‌مان را به کار می‌بندیم تا ۳ امتیاز را کسب کنیم.