کد خبر: ۲۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

آثار چشمگیر ایرانی در کریستیز خاورمیانه

بیست و پنجمین دوره کریستیز خاورمیانه، با ارایه آثاری از هنرمندان ۱۱ کشور منطقه، ۲ آبان‌ماه برگزار می‌شود. این دومین بار است که کریستیز، حراج خاورمیانه را در لندن و در حراج خانه خود برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نکته حایز اهمیت این دوره است که این‌بار هم سهم یک‌چهارمی هنر ایران در آثار راه‌یافته به حراج حفظ شده و از میان ۹۶ اثر ۲۳ کار ایرانی چکش خواهد خورد. روی جلد کاتالوگ این دوره کریستیز به اثری از استاد سیدمحمد احصایی اختصاص یافته که از او سه اثر در این حراجی به فروش می‌رسد.

بالاترین برآورد قیمت‌ها هم به آثاری از ایران، لبنان، سوریه و مصر تعلق دارد که در میان آن‌ها هنرمندان ایرانی بیشترین آثار گران‌قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.

در نگاه آماری ۲۳ اثر از ایران، ۲۰ اثر از سوریه، ۱۷ اثر از مصر، ۱۳ اثر از لبنان و آثاری دیگر از عراق، تونس، عربستان، ترکیه، فلسطین، مراکش و کویت در این حراجی عرضه می‌شود.

گران‌ترین اثر ارایه شده در این دوره از حراج یک تابلوی نقاشی از هنرمند مصری، عبدالهادی الغازر است که به قیمت ۴۶۰ تا ۵۸۰ هزار دلار عرضه شده است.

پس از آن در محدوده قیمت ۱۶۰ تا ۲۳۰ هزار دلار مجسمه‌ای از پرویز تناولی و یک نقاشی از هنرمند لبنانی، ایمن بعلبکی ارایه شده است. در رتبه بعدی هم اثری از منیر فرمانفرماییان قرار دارد که به قیمت ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار دلار چکش می‌خورد.
*روزنامه اعتماد