کد خبر: ۲۳۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۶

بلومبرگ: تحریم ایران، نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند

همزمان با آماده شدن بازارها برای حذف صادرات نفت ایران به دلیل تحریم آمریکا، تحلیلگران پیش بینی می کنند، بهای نفت پس از چهار سال، بار دیگر به سطح 100 دلار برای هر بشکه می رسد.

همزمان با آماده شدن بازارها برای حذف صادرات نفت ایران به دلیل تحریم آمریکا، تحلیلگران پیش بینی می کنند، بهای نفت پس از چهار سال، بار دیگر به سطح 100 دلار برای هر بشکه می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از گزارش پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا، «دانیل جیگی» موسس شرکت «مرکوریا انرژی» سوئیس روز دوشنبه در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: قیمت های نفت ممکن است در سه ماهه چهارم 2018 ( 9 مهر تا 10 دی ) به بیش از 100 دلار در هر بشکه افزایش یابند، زیرا بازار ظرفیت مازاد چندانی برای جبران حذف بیش از 2 میلیون بشکه در روز صارات نفت ایران را ندارد.

«بن لاکوک» رئیس شرکت نفتی«ترافیگورا» واقع در آمستردام هلند نیز پیش بینی کرد، قیمت های نفت تا کریسمس به 90 دلار و در اوایل سال 2019 به 100 دلار در هر بشکه خواهند رسید.

قیمت نفت پایه بین المللی برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، در ساعت 13:34 بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت سنگاپور با 1.6 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 80 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید.

لاکوک افزود: وقتی رئیس جمهوری امریکا در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) گذشته اعلام کرد که بار دیگر تحریم ها علیه صادرات نفت ایران را بازمی گرداند، دست اندرکاران بازار احتمال دادند صادرات نفت ایران بین 300 تا 700 هزار بشکه در روز کاهش می یابد، اما اکنون پیش بینی می شود صادرات نفت ایران 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، کاهش صادرات نفت ایران ممکن است خیلی بیشتر از آنچه باشد که در ماه مه تصور می شد و بنابراین قیمت های نفت نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهند کرد.

این تحلیلگر نفتی با اشاره به اینکه بازار نفت هم اکنون علاوه بر اینکه با چالش کاهش صادرات نفت ایران روبروست، با کاهش چشمگیر تولید نفت ونزوئلا نیز دست و پنجه نرم می کند و پیش بینی افزایش چشمگیر قیمت نفت در آینده مورد انتظار است.

15 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، کنگو، گابن، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
*ایرنا