کد خبر: ۲۳۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

سریع‌ترین راه لاغری برای آن‌ها که به شدت سرشان شلوغ است

برای بدست آوردن تناسب اندام و کاهش چربی بویژه در ناحیه شکم بهترین کار انجام فعالیت های فیزیکی، رفتن به کلاس های ورزشی و گرفتن رژیم غذایی است، اما اگر به دلایل مختلف زمان و فرصت کافی برای این کارها را ندارید می توانید با اندکی تغییر در برنامه های روزانه خود بدنی سالم و قوی داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اولین کار برای حفظ لاغری و کاهش وزن، مصرف نکردن مواد غذایی شیرین و پرچرب است. تنها با اندکی تغییر در رژیم غذایی روزانه خود، مصرف قهوه بدون خامه و شکر، مصرف خرما یا توت و کشمش به جای قند و شیرینی، استفاده از شکلات تلخ به جای شکلات های شیرین، پرهیز از مصرف کیک، شیرینی و انواع مربا و در عوض مصرف نان های سبوس دار دارای غلات مغذی برای بدن می توانید تا درصد بالایی از چربی های اضافی در ناحیه شکم خود را از بین ببرید.

اصلاح الگوی خواب هم، یکی دیگر از راهکارهای لاغری و کاهش وزن در افرادی است که زمان کافی برای ورزش کردن و پیاده روی ندارند، برای این کارباید هر شب حداقل بین ۷ الی ۸ ساعت استراحت در ساعت معین داشته باشید تا بدن فرصت کافی برای از بین بردن سموم، ترمیم بافت ها و ماهیچه سازی داشته باشد.

تنظیم ساعت بیولوژیک می تواند باعث افزایش هوشیاری در طول روز و کاهش احساس گرسنگی و به دنبال آن مصرف خوراکی های بیش از حد مجاز روزانه می شود.

مصرف میوه هم یکی دیگر از روش های لاغری و کاهش وزن در افراد است، میوه هایی مانند موز، سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی وبه طور کلی میوه های مرتبط با هر فصل از سال می توانند برای لاغری و کاهش تمایل به مصرف خوراکی های شیرین مورد استفاده قرار بگیرند، حتی بو کردن برخی از میوه ها نیز می تواند باعث احساس سیری کاذب و بی علاقگی به مصرف خوراکی شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد روی میز کار خود یا در خانه عود یا روغن هایی مانند روغن درخت چای در ظرف های شیشه ای نگهداری کنند زیرا استشمام بوی این مواد باعث کاهش اشتها می شود.

مصرف خوراکی هایی مانند کلم بروکلی، کرفس، اسفناج و آووکادو نیزدر طول روز می تواند برای کاهش اشتها و تامین مواد مغذی و ضروری بدن بسیار مفید باشد.

یکی از مواردی که سبب چاقی در افراد شاغل می شود شرکت در نشست ها یا سمینارها یا مهمانی های کاری است که باعث ناپرهیزی و برهم خوردن رژیم غذایی و بروز چاقی در افراد می شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد از خوراکی های سالم و سبک در این مهمانی ها استفاده کنند و برای کاهش تمایل به مصرف غذا قبل از آن سوپ یا سیب مصرف کنند زیرا باعث احساس سیری و کاهش اشتها می شود.

با رعایت نکات بالا می توانید بدون نیاز به رفتن به کلاس های ورزشی خودتان را لاغر کنید اما برای تناسب اندام و تقویت عضلات باید با برنامه ریزی راهی برای شرکت در کلاس های ورزشی پیدا کنید.