کد خبر: ۲۳۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۴

70 کشور در رقابت اسکار خارجی

آفریقای جنوبی، ایسلند، بولیوی و هند جدیدترین کشور‌هایی هستند که فیلم‌های برگزیده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار به آکادمی معرفی کرده‌اند.

آفریقای جنوبی، ایسلند، بولیوی و هند جدیدترین کشور‌هایی هستند که فیلم‌های برگزیده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار به آکادمی معرفی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در آخرین روزهای باقی مانده به پایان مهلت معرفی فیلم‌های از سوی کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار ۲۰۱۹، آفریقای جنوبی فیلم «زمستان را به پوست من بدوز» به کارگردانی «جمیل کوبکا» را به عنوان نمایند سینمای خود در این رویداد سینمایی معرفی کرد.

این فیلم که در سبک فیلم‌های وسترن ساخته شده درباره شخصیتی به نام «جان کپ» یک یاغی معروف است که در دوران پیش از آپارتاید (جدایی سیاه پوستان و سفیدپوستان) در آفریقای جنوبی به یک قهرمان مردمی تبدیل شد.

«زمستان را به پوست من بدوز» اولین نمایش خود را در بخش سینمای معاصر جشنواره فیلم تورنتو تجربه کرد و پانزدهمین فیلمی است که از سال ۱۹۸۹ از سوی آفریقای جنوبی به آکادمی اسکار معرفی شده‌ است. در سال ۲۰۰۵ فیلم «ساتسی» به کارگردانی «گوین هود» جایزه اسکار خارجی را برای این کشور به ارمغان آورد.

زمستان را به پوست من بدوز

ایسلندی‌ها نیز امسال با فیلم «زن در جنگ» به رقابت اسکار خواهد آمد. این فیلم به کارگردانی «بندیکت اِرلینگسون» روایتگر داستان یک فعال زیست‌محیطی است که دکل‌های بزرگ انتقال برق را برای حفظ مناظر زیبای کشور تخریب می‌کند.

این فیلم امسال در بخش هفته منتقدین جشنواره کن رونمایی شد و پس از آن نیز در چندین جشنواره دیگر از جمله هامبورگ، مبلورن و حیفا به روی پرده رفت. سینمای ایسلند از سال ۱۹۸۰ در رقابت اسکار خارجی شرکت می‌کند اما تاکنون این جایزه را کسب نکرده است. «فرزندان طبیعت» ساخته «فردریک فردریکسن» در سال ۱۹۹۱ به نمایندگی از سینمای ایسلند به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافت.

زن در جنگ

فیلم «مورالا» نیز نماینده رسمی سینمای بولیوی در اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود. این فیلم که اولین ساخته «گوری پاتینو» است روایتگر داستان یک بازیکن سابق فوتبال است کهد پسرش در بیمارستان بستری است و منتظر پیوند اعضاء است و وی برای به دست آوردن پول لازم برای عمل جراحی فوری و نجات فرزندش وارد ماجرای قاچاق انسان می‌شود. این فیلم یازدهمین نماینده سینمای بولیوی در جوایز اسکار است و این کشور تاکنون برنده این بخش نبوده است.

مورالا

کمیته اسکار سینمای هند نیز فیلم «ستاره‌های راک روستا» به کارگردانی «ریما داس» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار پیش رو برگزید. این فیلم که در جشنواره تورنتو سال گذشته رونمایی شد و با استقبال رو به رو شد تاکنون در بیش از ۷۰ جشنواره سینمایی از جمله هنگ کنگ، گلاسکو، سن‌سباستین، قاهره و بمبئی حضور داشته است. این فیلم در جوایز ملی سینمای هند برنده چهار جایزه از جمله بهترین فیلم شده است.

داستان فیلم «ستاره‌های راک روستا» درباره دختری به نام دونا است که در عین مبارزه با فقر و تهیدستی، رویای داشتن یک گیتار و تشکیل یک گروه موسیقی راک را در سر می‌پروراند.

ستاره‌های راک روستا

سال گذشته ۹۲ کشور نمایندگان خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار معرفی کردند و رکورد تعداد معرفی فیلم در این بخش شکسته شد و امسال تاکنون ۷۰ کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند.

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ روز اول اکتبر ۲۰۱۹( ۹ مهرماه) اعلام شده است.

همچنین بر اساس قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۷ (۹ مهر ۱۳۹۶) تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۸ مهر ۹۷) حداقل به مدت ۷ روز در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.
*ایسنا