کد خبر: ۲۳۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۷

عربستان به ایران تسلیت نگفت

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد : در حالی که ایران، عربستان و آمریکا را مقصر در حمله (تروریستی) به رژه نظامی در اهواز می داند، عربستان سعودی حاضر نشد، برخلاف عرف دیپلماتیک به ایران تسلیت بگوید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این شبکه با پرداختن به حمله تروریستی روز شنبه اهواز و واکنش های منطقه ای و بین المللی گزارش داد : حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، مزدوران خارجی را که از سوی آمریکا برای انجام چنین حمله (اقدام تروریستی) حمایت شدند، مقصر دانست.

سی ان ان درادامه به سخنان دیروز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اشاره کرد که حمله تروریستی اهواز را بسیار غم انگیز خواند و گفت: افرادی که این فاجعه را آفریدند در مسیر متجاوزین هستند.

رئیس جمهوری ایران گفت: پشتوانه همه کشورهای کوچک و مزدوری که در منطقه می بینیم، آمریکاست که آنها را تحریک می کنند و شرایط لازم را در اختیارشان می گذارند که این جنایت را مرتکب شوند. آنان هیچ تاثیری در راه، اراده و مسیر ملت ما ندارد و ملت ما در برابر جنایت های بسیار بزرگتری ایستادگی و مقاومت کرده اند.

سی ان ان با پوشش دادن دیگر گفته های رئیس جمهوری ایران ادامه داد: حسن روحانی افزود که آمریکا به اهداف خود درمورد ایران دست نخواهد یافت.

این رسانه تصویری افزود:با وجود افزایش تنش بین ایران و آمریکا، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با این شبکه در ویژه برنامه 'وضعیت کشور' گفت که رئیس جمهوری ایران می تواند همواره ما را مقصر بداند، اما ما به دنبال تغییر رژیم در ایران و یا هیچ جای دیگر نیستیم.

سی ان ان گزارش داد:درحالی که بسیاری حادثه اهواز را'حمله افراد مسلح'می خوانند اما، 'هدر نوئرت' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این 'حمله' را 'تروریستی' خواند.

این شبکه خبری ادامه داد:'رمضان شریف' سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شبکه 'پرس تی.وی' گفته است حمله کنندگان وابسته به یک گروه تروریستی مورد حمایت عربستان سعودی بوده اند.

سی ان ان افزود: درحالی که کشورهای منطقه از جمله متحدان عربستان چون، کویت، عمان، مصر وحماس و قطر این اقدام را محکوم و به ایران تسلیت گفتند، اما عربستان از فهرست این کشورها در ارسال پیام تسلیت بنابر عرف دیپلماتیک غایب بود.

یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز روز 31 شهریورماه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند.

در جریان این اقدام دستکم 25 نفر از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین چهار عامل این حادثه تروریستی هم کشته شدند.
*ایرنا