کد خبر: ۲۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶

حادثه تروریستی اهواز از زبان شاهدان

تعدادی از سربازان که این حادثه تروریستی را از نزدیک دیدند به نکات بسیار تامل انگیزی و وحشت آوری اشاره کردند. تروریست ها از فاصله بسیار نردیکی آتش گشودند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حمله تروریستی اهواز هنگام رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، اتفاق افتاد. افراد مسلح وارد جمعیت شدند و به روی نیروهای نظامی و مردم عادی که برای تماشای رژه آمده بود آتش گشودند.

بلوار لشکر اهواز صحنه درگیری میان نیروهای ضد انقلاب با نیروهای نظامی و انتظامی شد تا حمله تروریستی به مراسم رژه در اهواز تیتر اول تمامی اخبار رسانه های داخلی و خارجی شود.

حادثه ای که با ۲۴ شهید و ۶۹ زخمی، موجی از محکومیت این حادثه ترورسیتی از سوی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، روسای قوای قضاییه و مغننه، دیگر مسئولان کشوری و استانی و حتی دیگر کشورها را در پی داشت.

مجروحان حمله یک روز پس از حادثه اکنون در بیمارستان‌های اهواز مراحل درمان را می‌گذرانند و تعدادی از این مجروحان جوان نیز به گفته پرستارانشان بدحال هستند.

بیمارستان های رازی، آپادنا، امام خمینی(ره)، آیت الله کرمی و بیمارستان ارتش روزهای پر استرسی را پشت سر می گذرانند.

ترس نداریم

یکی از مجروحان حادثه تروریستی اهواز در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: این حرکت دشمنان اسلام هیچ تاثیری بر اراده ملت نمی گذارد.

حسین براتی افزود: پاسداران و نظامیان هیچ ترسی از تیراندازی ندارند و در هر لحظه ای آماده جانفشانی برای مردم، نظام و اسلام هستند.

دو پرسنل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در این حرکت تروریستی حادثه دیدند. مهدی موگهی یکی از این دو پرسنل است و در باره حادثه ذکر شده گفت: چند نفر از شهدا را جابجا کردیم و از شدت این حادثه و تیراندازی ها بیهوش و بعد به بیمارستان اعزام شدم.

این پرسنل صدا و سیمای مرکز خوزستان افزود: کسانی که به مردم عادی تیراندازی می کنند، بی مروتی را به نمایش گذاشتند. دشمنان امتحان خود را پس داده و مزدور بودنشان برای مردم به اثبات رسیده و عمرا بتوانند نظر مردم را از علاقه وافر خود به نظام برگردانند.

شاهدی با فاصله ی پنج متری

از میان شاهدان عینی نظری که سرباز سپاه ولیعصر(عج) اهواز بود و ماجرای تروریستی را از فاصله بسیار نزدیک دید و شرح می دهد: دو تیر خوردم و در بخش جراحی بیمارستان رازی بستری شدم. "صبح با اتوبوس ما را از پادگان به محل رژه در خیابان لشکر منتقل کردند. آنجا آماده شدیم و بعد از آن به صف شدیم تا رژه را انجام دهیم. ما تقریبا در صف‌های اول بودیم. گروهان ما هم در گروه‌های اول رژه بود. چون ارتش میزبان رژه بود، باید بعد از ما می‌آمد.

این سرباز با بیان اینکه ما رژه رفتیم و از جلوی جایگاه رد شدیم و رفتیم پشت جایگاه توضیح داد: آنجا تروریست‌ها روبروی ما در آمدند. من سه نفر از آنها را دیدم. خیلی به من نزدیک بودند. دو نفر از آنها لباس شخصی پوشیده بودند و یکی هم لباس بسیجی پوشیده بود و صورت‌هایشان را هم نپوشانده بودند. خیلی عادی آمدند و به سمت سربازها و مردم عادی رگبار گرفتند.

وی افزود: آنها از پشت جایگاه در آمدند و روبروی ما بودند و تیراندازی می‌کردند. یکی از آنها خیلی به من نزدیک بود که وقتی رگبار گرفت، دو تیر به من خورد. دوستانم هم در آن نزدیکی بودند، دیدم که خودشان را روی زمین انداختند ولی تروریست‌ها بالای سرشان آمدند و به سر و صورت آنها رگبار گرفتند. نفر اول تروریست‌ها که شروع به تیراندازی کرد، صد متری از من فاصله داشت ولی دومی در چهار پنج متری من بود. نفر اول خیلی‌ها را کشت. چون رفت توی تجمع سربازها و رگبار گرفت.

سرباز سپاه ولیعصر(عج) گفت: آنجا به جز گروهان ما، مردم عادی هم بودند که تروریست‌ها به سمت آنها هم شلیک کردند. تیراندازی حدود یک ربع طول کشید. من وقتی تیر خوردم، دویدم . کلاهخود و کوله‌پشتی و یک جلیقه و یک تفنگ کلاش با من بود که خیلی سنگین بودند ولی آنها را هم با خودم بردم و یک کیلومتر جلوتر رفتم به پادگان ارتش. تا وقتی من توی پادگان هم رفتم، هنوز صدای تیراندازی آنها می‌آمد.

بیمارستان‌های اهواز از روز حادثه پذیرای مجروحان حمله تروریستی رژه نیروهای مسلح بودند. بنا بر آمار منتشر شده، در این حمله حدود 60 نفر مجروح و 24 نفر نیز شهید شدند که دیروز مراسم تشییع این شهدا با شکوه در اهواز و با حضور مسئولان کشوری و استانی برپا شد.
*خبرآنلاین