کد خبر: ۲۳۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۳۱

آیت الله مکارم‌: مردم دادشان از گرانی‌ها بلند است، آیت الله نوری همدانی: ملت چه قدر باید صبر کنند؟

دو مرجع تقلید شیعیان امروز در درس خارج فقه خود از تداوم نابسامانی‌های اقتصاد کشور، گرانی کالاهای اساسی و افزایش بی رویه نرخ ارز به شدت انتقاد کردند.

دو مرجع تقلید شیعیان امروز در درس خارج فقه خود از تداوم نابسامانی‌های اقتصاد کشور، گرانی کالاهای اساسی و افزایش بی رویه نرخ ارز به شدت انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: الآن مردم دادشان از گرانی بلند است، به مسئولان باید گفت که ناراحتیم و نگران هستیم، گوش شنوا گاهی نیست، گاهی نمی‌توانند مشکلی را حل کنند گاهی می‌دانند و نمی‌خواهند آن را حل کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: قیمت‌ها روزبه‌روز و ساعتی شده، گروه‌هایی هستند که از این وضع استفاده می‌کنند، آن‌هایی که تجارت و صادراتی دارند سود برده و اما آن‌هایی که حقوق ثابتی دارند گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی هستند، باید به مردم بگوییم ما هم همدرد شما هستیم و از تمام گرانی‌ها و قیمت‌های جهنده نگرانیم.

وی خاطرنشان کرد: باید جلوی حوزه ستیزی و مرجعیت ستیزی دشمنان را بگیریم، دفاع از مرجعیت و ارزش‌ها و علوم اسلامی را باید خودمان داشته باشیم، امیدواریم این وظایف را انجام داده و خداوند کید دشمنان را به خودشان برگرداند.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی هم پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره با اشاره به وضعیت معیشتی مردم ابراز کرد: مردم ازلحاظ معیشت در مضیقه و سختی هستند، این موضوعی بوده که به ارز و سکه مربوط نیست بلکه بر توجهات مسئولان برمی‌گردد.

مردم باید چه قدر باید صبر کنند، تا مشکلات معیشتی‌شان حل شود، مضیقه مردم یک مصیبتی در جامعه است که باید مسئولان و مرجعیت به آن توجه داشته باشند، اگر بی‌کفایتی هست باید آن را موردتوجه قرار دهیم و با آن برخورد کنیم.
*تسنیم