کد خبر: ۲۳۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۱۷

تبلیغ سینمایی از اعتبار تلویزیونی

فیلم قانون مورفی تا چند وقت دیگر روی پرده می‌آید. فیلمی که رامبد جوان با وسواس برنامه‌های متفاوتی برای تبلیغات آن در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ظاهرا یک‌بار دیگر رامبد جوان می‌خواهد بترکاند. کمدین، سینماگر و برنامه‌ساز خلاقی که به‌خصوص در سال‌های اخیر با اتکا به ایده‌های نو و جسورانه‌اش در وادی تلویزیون یکه‌تازی کرده و البته در سینما هم گلیمش را از آب بیرون کشیده.

کمپین متفاوت
وقتی روز گذشته رامبد جوان در صفحه شخصی‌اش سلفی شلوغی را در کنار تقریبا بیشتر شرکت‌کنندگان دوره اخیر مسابقه خنداننده شو منتشر کرد، معلوم شد که خبرهایی است. عکس با حضور چهره‌های محبوبی که در ماه‌های اخیر تبدیل شده بودند به برگ برنده‌های برنامه خندوانه گرفته شده بود؛ چهره‌هایی چون ساره رشیدی شیرازی، محمدجواد رضایی محبوب روستایی، امیرحسین قیاسی، آیت بی‌غم، سهیل غلام‌رضاپور، متین نصیری کم‌سن‌وسال و... که در عکس پشت ‌سر رامبد جوان که ظاهری متفاوت از همیشه دارد، انگار منتظر آغاز عملیاتی هستند که خود رامبد جوان در متنی که نوشته، آن را با عبارت «کمپین فیلم کمدی قانون مورفی» تعریف کرده است.  جوان در متنی که کنار سلفی پرسروصدای خنداننده‌ای‌ها منتشر کرده، از جلسه‌ای که برای همکاری در کمپین قانون مورفی با «کمدین‌هاى باحال خنداننده شوی ١ و ٢» داشته خبر داده و نوشته که علاوه بر این چهره‌ها که در عکس هستند، «تعدادی هم که امشب نبودن، اضافه خواهند شد». در ادامه هم نوشته که «با فیلم قانون مورفی کلی حال خواهیم کرد. منتظر اخبار بعدی باشین».

توصیه‌های رامبد جوان
رامبد جوان البته به اعلام خبر بسنده نکرده و در آخر پست اینستاگرامی‌اش خوانندگان را از توصیه‌هایش نیز محروم نکرده: عالی باشین با این‌که اوضاع خیلی داغونه. ولی باید خودمونو سرحال و امیدوار نگه داریم وگرنه خیلی زود از پا درمیایم. (اون‌هایی هم که الان می‌خوان کامنت ناامیدکننده بذارن، حال خودشونو بد می‌کنن. نکنین).

جوان جسور
اتفاقی که رامبد جوان در پی وقوع آن است، حداقل در سینمای ایران اتفاق جدیدی است. این‌که عده‌ای از چهره‌های شناخته‌شده دست‌به‌دست هم داده و برای یک فیلم سینمایی کمپینی تبلیغاتی را پی‌ریزی کنند، در سینمای ایران تاکنون رخ نداده، مگر این‌که آن چهره‌های مطرح بازیگران خود آن فیلم بوده و در مراسم و خیریه‌ها و مجامعی از این دست فیلم خودشان را تبلیغ کرده باشند. البته سینمای ایران از شیوه‌های جدید تبلیغاتی چندان هم دور نبوده، مثل هجوم سیاهی‌لشکرهای یک فیلم با لباس داعش به یک مرکز خرید شلوغ، یا پوشیدن لباس قورباغه و آمدن میان مردم، یا در نمونه‌ای قدیمی‌تر گذاشتن قفس جلوی سینماها و محصور کردن ماکت مقوایی بازیگر اصلی آن فیلم در آن قفس؛ اما این‌گونه که از شواهد و قراین برمی‌آید، کمپین تبلیغاتی جدیدترین فیلم رامبد جوان متفاوت از تمام این تلاش‌های ابتدایی و سطحی خواهد بود، مثل ایده‌هایی که در چند سال اخیر موجب شده خندوانه از کهنگی و کلیشه‌شدن دور بماند.

دورخیز جوان
می‌گویند قانون مورفی این شانس را دارد که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران شود، البته به‌شرطی که ظاهر و سر و وضع متفاوت و فانتزی‌گونه بازیگران باعث گریز تماشاگر شرطی‌شده به کمدی‌های پیژامه‌ای و آفتابه‌ای سینمای ایران نشود. قانون مورفی پیش‌نیازهای پرفروش‌شدن را نیز با خود و در خود دارد. نخست این‌که بعد از نگار که فیلمی غیرکمدی بود، در این فیلم رامبد جوان دوباره به وادی امن کمدی بازگشته، دنیایی که انگار قرار است تا ابد در ایران جواب دهد و فروش تضمین‌شده‌ای داشته باشد. اما سوالی که مطرح است این است که استفاده رامبد جوان از ستاره‌های یک برنامه تلویزیونی برای تبلیغ فیلم شخصی‌اش اخلاقی است؟ آنها با قرارداد مناسبی همکاری می‌کنند یا چشم به خندوانه‌های بعدی دارند؟ رامبد جوان قبلا هم در خندوانه تبلیغ فیلم خودش و تئاتر همسرش را کرده و به نظر می‌رسد نمی‌خواهد دست از این کار بردارد و مدیران سیما هم که قواعد حرفه‌ای را نمی‌شناسند، مانعی برایش ایجاد نمی‌کنند.  رامبد جوان که در فیلم‌هایی چون اسپاگتی در ٨ دقیقه، دختر آدم پسر حوا و ورود آقایان ممنوع نشان داده کمدی را می‌شناسد و در خندوانه هم ثابت کرده که مخاطب را حتی بهتر هم می‌شناسد، گفته می‌شود که در قانون مورفی که ترکیبی از سینمای کمدی و اکشن است، یکی از بهترین‌های سینمای ایران را حاصل آورده؛ فیلمی که قرار است گیشه‌ها را به آتش بکشد. اما اینکه چرا برای تبلیغ فیلمش باید دست به دامان سرمایه و اعتبار تلویزیونی‌اش شود، سوالی است که احتمالا جوابی نخواهد داشت.
*شهروند