کد خبر: ۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۲

ضربه مغزی علت 51 درصد مرگ افراد در حوادث رانندگی

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ضربه مستقیم به سرعلت 51،7 درصد فوت افراد در حوادث رانندگی است که ضرورت استفاده از کمربند و کلاه ایمنی را به رانندگان خودروها و راکبین موتورسیکلت ها گوشزد می کند.

به گزارش ایرنا، ˈاحمد شجاعیˈ روز دوشنبه در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی با حضور مسوولان و مدیران سازمان های همکار با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در هشت ماه امسال، افزود: میزان این تلفات تعداد 13 هزار و 140 مورد بود که از این تعداد سه هزار و 612 مورد تلفات شهری اعلام شده است.

شجاعی ادامه داد: از تعداد کل تلفات هشت ماه امسال، هشت هزار و 431 نفر در حوادث برون شهری و یک هزار و 47 نفر در حوادثی که در جاده های روستایی رخ داده، فوت کرده اند.

وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1391)، کاهش هفت درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی را نشان می دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی اظهارداشت: این کاهش آمار ناشی از رعایت مقررات ، کنترل ها و اصلاح زیرساخت ها است.

شجاعی در ادامه یادآور شد: 24،1 درصد از فوت افراد در حوادث رانندگی به دلیل شکستگی های متعدد و حدود هشت درصد نیز به دلیل خونریزی بوده است که اگر مسائل امدادی در زمینه جلوگیری از خونریزی سرعت گیرد، می توان آمار تلفات در این زمینه را کاهش داد.

وی با بیان این که مسوولان راهنمایی و رانندگی نقش اصلی را در کاهش حوادث به عهده داشته اند، گفت: اعمال قانون، کنترل و نظارت بیشترین سهم را در این زمینه داشته است.

رییس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: با این که میزان تردد، مسافرت ها کاهش نیافته و میزان خودروها نیز افزایش یافته اما شاهد کاهش میزان تلفات حوادث رانندگی بوده ایم که این امر نشاندهنده آن است که خدمت نیروهای سازمان و ارگان های مرتبط به ویژه در زمینه کنترل و نظارت موثر بوده است.