کد خبر: ۲۳۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۲

معرفی گوشی جدید LG با 5 دوربین! +عکس

گوشی ال‌جی V40 ThinQ با پنج دوربین و قابلیت شارژ سریع بی‌سیم جدیدترین و جذاب‌ترین تلاش ال‌جی برای ماندن در کورس رقایت گوشی‌های هوشمند است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ال جی V40 تین کیو اولین گوشی جهان است که که به لطف بهره‌مندی از سه دوربین اصلی، هم امکان ثبت عکس فوق‌عریض دارد هم زوم اپتیکال. قرارگیری یک لنز فوق عریض با گستره‌ی دید ۱۰۷ درجه، در کنار لنز اصلی با زاویه‌ی دید ۷۸ درجه و یک لنز تله‌فوتو با زاویه‌ی دید ۴۵ درجه، امکان زوم سه برابری را برای این گوشی فراهم کرده است. لنزهای یادشده به ترتیب ۱۶، ۲۵ و ۵۰ میلی‌متری هستند و عملکرد یک لنز عکلسی ۳۵ میلی‌متری را ارائه می‌دهند.


دوربین اصلی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بوده و پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱.۴ میکرومتر دارد؛ اندازه‌ای که نسبت به آن‌چه در جی ۷ و V35 دیده بودیم، رشد محسوس ۰.۴ میکرومتری داشته است. لنز f/1.5 و لرزشگیر تصویر اپتیکال از دیگر ویژگی‌های دوربین V40 Thinq هستند که بهبود عملکرد این دوربین در شرایط نور ضعیف نسبت به سایر دوربین‌ها را تضمین می‌کند. این اولین دوربین ال‌جی است که به سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل مجهز شده است.

دو دوربین دیگر به شما امکان عکاسی به صورت عریض یا با زوم چندبرابر را خواهند داد. مورد دوم توسط لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 صورت می‌گیرد. ماژول ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض در V40 ThinQ همان ماژول به‌کار رفته در G7 است.

هر سه دوریین پشتی این گوشی به لرزشگیر تصویر دیجیتال برای ضبط ویدیو مجهز هستند. بالاترین حالت فیلمبرداری در پرچمدار جدید ال‌جی 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه است و البته یک حالت 1080p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد که مخصوص ضبط ویدیوهای جذاب اسلو موشن یا صحنه آهسته است.

قابلیتی در V40 ThinQ قرار گرفته است که به واسطه‌ی آن می‌توانید با بهره‌گیری همزمان از هر سه دوربین عکاسی کنید. حاصل کار ویدیو یا تصویر متحرکی شامل سه عکس خواهد بود. به علاوه، هوش مصنوعی شما را در گرفتن عکس بهتر یاری خواهد کرد؛ به این شکل که افراد حاضر در قاب تصویر را شناسایی کرده و شما را برای قاب‌بندی صحیح راهنمایی می‌کند.

با این‌که ویژگی اصلی V40 ThinQ دوربین آن است؛ اما این گوشی قابلیت‌های پیشرفته‌ی دیگری نیز دارد که نباید از آن‌ها غافل شد. نمایشگر ۶.۴ اینچی فول ویژن از نوع OLED با رزولوشن +QHD و پشتیبانی از HDR یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی پرچمدار جدید ال‌جی به شمار می‌آید. نمایشگر مذکور نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ داشته و در قسمت بالای آن بریدگی یا ناچ وجود دارد.

در بریدگی یادشده دو ماژول ۸ و ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۸۰ و ۹۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/1.9 و f/2.4 قرار گرفته‌اند تا امکان گرفتن عکس‌های سلفی حرفه‌ای به همراه افکت‌های جذاب را به همراه بیاورند.

گواهی‌های IP68 و MIL-STD-810G که در نسل قبل وجود داشت، در فهرست مشخصات این گوشی نیز به قوت خود باقی هستند و نکته‌ی قابل توجه وزن ۱۶۹ گرمی این گوشی است که در مقایسه با گلکسی نوت ۹ یا آیفون XS مکس به میزان محسوسی کمتر بوده و تنها کمی سنگین‌تر از جی ۷ است.

ال‌جی همچنان به هدفون‌های سیمی اعتقاد دارد و این موضوع احتمالا به دلیل فناوری صدای ۳۲ بیت QuadDAC است که کیفیتی را ارائه می‌دهد که ممکن است هر هدفون بلوتوثی از پس انتقال آن برنیاید.

ال‌جی V40 تین کیو اندروید ۸.۱ اوریو را با پوسته‌ی اختصاصی ال‌جی اجرا می‌کند و وظیفه‌ی این اجرا بر عهده‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار ۶ گیگابایت رم است. در مورد فضای ذخیره‌سازی دو انتخاب ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی از نوع UFS 2.1 وجود دارد و خبر خوش این است که ال‌جی اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD را نیز برای این گوشی حفظ کرده است.

ظرفیت باتری گوشی موردبحث 3300 میلی‌آمپر است که با توجه به رزولوشن بالای صفحه ممکن است کافی نباشد؛ اما V40 تین کیو از شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی می‌کند تا اولین گوشی ال‌جی باشد که از این قابلیت بهره‌مند است. همچنین، امکان شارژ سیمی با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 نیز وجود دارد.

ال‌جی V40 ThinQ از تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در چهار رنگ مشکی، خاکستری، سورمه‌ای، آبی تیره و صورتی تیره عرضه خواهد شد و برچسب قیمت ۹۰۰ دلاری خواهد داشت.