کد خبر: ۲۳۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۰۳

Wifi عمومی در هزار نقطه کشور راه اندازی می شود/ معرفی نقاطی که مجهز به وای‌فای می شوند

«مجید صدری» مدیرعامل مخابرات شرکت مخابرات ایران از راه اندازی وای فای عمومی در ۱۰۰۰ نقطه از کشور خبر داد و اعلام کرده که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نقطه در کشور به این خدمات مجهز شده‌اند.

«مجید صدری» مدیرعامل مخابرات شرکت مخابرات ایران از راه اندازی وای فای عمومی در ۱۰۰۰ نقطه از کشور خبر داد و اعلام کرده که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نقطه در کشور به این خدمات مجهز شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ صدری در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تلکام با اشاره باین موضوع تاکید کرده که قرار است ظرفیت این تعداد نقطه وای‌فای عمومی بیشتر شود و امیدوار است بتوانند طبق برنامه‌شان این رقم را به ۱۰۰۰ نقطه برسانند. مدیر عامل مخابرات کشور از دیگر برنامه‌های این سازمان در طول سال جاری گفت:

«همکاری با استارتاپ ها و شرکت های نوپا به عنوان یکی دیگر از برنامه های مخابرات در نظر گرفتیم و قصد حمایت از این کسب‌وکارهای نوپا را داریم. به نظر من نمایشگاه تلکام می تواند فرصتی برای شناسایی ظرفیت های موجود در این بخش باشد.»

گفتنیست تاکنون مخابرات سه جلسه در این باره برگزار کرده است و قصد دارد که رویدادهای مشابه دیگری را نیز در آینده راه‌اندازی کند.

صدری اطلاع رسانی در مورد ویژگی ها و مزایای سرویس فیبر نوری مخابرات را از دیگر برنامه های این شرکت در نمایشگاه تلکام عنوان کرد و تاکید کرد که مردم را به استفاده از سرویس تانوما تشویق خواهیم کرد. او اظهار داشت که تاکنون در کشور توجهی درست به مزیت‌های شبکه دسترسی فیبر نوری نشده و وظیفه مخابرات دانست که دراین‌باره اطلاع رسانی کند تا ضریب نفوذ آن در کشور افزایش یابد.

در این سرویس به جای استفاده از کابل مسی، از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل مشتری استفاده می‌شود و می توان سرویس های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس های چند رسانه ای و دیگر سرویس های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار داد.

فناوری اینترنت فیبرنوری تا منزل که با نام FTTH شناخته می‌شود، پیش‌تر با نام تانومابه طور آزمایشی برقرار شده بود و به نظر می‌رسد که مخابرات ایران قصد دارد تا این سرویس را همگانی کند و از فاز اول آن گذر کند.

مخابرات در کدام نقاط کشور وای‌فای عمومی ارائه می‌دهد؟

با توجه به اعلام شرکت مخابرات ایران مبنی بر ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم در ۲۰۰ مرکز عمومی، لیست اسامی این نقاط مشخص شد.

وای‌فای عمومی (Public Wi-Fi) سرویسی است که دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت بی‌سیم را در مراکز عمومی فراهم می‌کند و استفاده از آن نسبت به استفاده از شبکه دیتای تلفن همراه مزایای قابل توجهی دارد از جمله این موارد می‌توان به کاهش هزینه اینترنت، افزایش سرعت و کاهش سرعت مصرف باتری اشاره کرد.

از جمله قابلیت‌های دیگر این سرویس نیز امکان اتصال تمامی دستگاه‌های هوشمند به این شبکه و عدم نیاز به سیم‌کارت یا مودم همراه است؛ از این روست که طی سالیان اخیر متولیان اجرا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اپراتورهای ثابت و سیار را به فراهم کردن شرایطی برای استفاده از خدمات این نوع ارتباطات تشویق و تهییج می‌کنند.

اخیرا و در جریان برگزاری رویداد تلکام 2018 مدیر عامل مخابرات از راه‌اندازی وای‌فای عمومی در هزار نقطه کشور خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون 200 نقطه در کشور به این خدمات مجهز شده است.

حال با توجه به اعلام رسمی این موضوع، تمامی نقاط تحت پوشش وای‌فای عمومی مخابرات در ایران را در بخش گالری می توانید مشاهده کنید.








*دیجیاتو/تسنیم