کد خبر: ۲۳۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲

پای گوجه به قاچاق باز شد

گمرک ایران از کشف دو محموله قاچاق گوجه در گمرکات مرزی به جای میادین تره بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از توقیف دو کامیون یخچالی 40 فوت حامل 13 هزار و 600 کیلو گرم گوجه فرنگی قاچاق صادراتی در گمرک «دیر» خبر داد.

منصور بازیار افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این میزان گوجه فرنگی را در قالب محموله صادراتی تره بار به خارج از کشور صادر نمایند.

وی اظهارداشت: ماموران گمرک دیر پس از رصد اطلاعات و بازرسی فیزیکی از کالای صادراتی اظهار شده متوجه جاسازی 16 پالت به وزن 13 هزار و 600 کیلوگرم محصول گوجه فرنگی کشورمان در این محموله صادراتی شدند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: در همین راستا با توجه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی بوته ای و جاسازی صورت گرفته پس از تنظیم صورتجلسه کشف ، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

بازیار اضافه کرد: با توجه به سریع الفساد بودن کالا مکشوفه مراتب کشف بلافاصله به اموال تملیکی استان منعکس و ارسال گردیده تا اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.

همچنین در اقدامی دیگر گمرک ایران از توقیف 24 تن گوجه فرنگی به جرم قاچاق در گمرک پرویزخان خبر داد.

میزان 24 هزار و 568 کیلو گرم گوجه فرنگی قاچاق که قاچاقچیان قصد داشتند با جاسازی آن این مقدار گوجه فرنگی را در قالب محموله صادراتی تره بار به کشور عراق صادر نمایند با هوشیاری ماموران گمرک پرویزخان پس از بازرسی فیزیکی کالا کشف گردید.

بنابراین گزارش؛ در همین راستا گمرک پرویزخان به استناد بند د ماده 113 قانون امور گمرکی مصوب سال90 کالا را از مصادیق محرز قاچاق تلقی نموده و پس از تنظیم صورت جلسه کشف و تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضای ارجاع گردید.

این گزارش می افزاید؛ ضمنا روزانه بیش از 1200 کامیون ایرانی و عراقی حامل بار صادراتی به محوطه گمرک پرویزخان تردد می‌نماید.
*فارس