کد خبر: ۲۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

بشریت در دنیای آخرالزمانی «مرده های متحرک» چند سال دوام خواهد آورد؟


این روزها که شاهد فصلی دیگر از سریال «مردگان متحرک» (The Walking dead) هستیم بدون شک هر کسی از خود می پرسد که در صورت وقوع اتفاقات این سریال در دنیای واقعی، نسل بشر تا چه مدت می توانست دوام بیاورد؟ اگر چه برای دانستن پاسخ این سوال لحظه شماری می کنید اما با کمال تاسف باید گفت که علم بر این باور است که انسان نمی تواند مدت زیادی در برابر چنین حادثه ی ناگواری زنده مانده و به بقای خود ادامه دهد. مطمئن نیستیم که در بررسی چنین واقعه ای از لحاظ علمی چه فاکتورهایی مورد توجه قرار گرفته است اما با تمامی برآوردها به نظر می رسد که نسل انسان در کمتر از یک سال پس از شروع آخرالزمانی زامبی ها منقرض خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پس از ۱۰۰ روز از شروع دوران زامبی ها تنها ۲۷۳ نفر در روی کره زمین زنده خواهند ماند و تعداد زامبی ها به نسبت انسان های باقیمانده به ۱ میلیون زامبی در برابر هر انسان زنده خواهد رسید که این تعداد کم نمی توانند به بقای نسل بشریت کمکی بکنند. از آن جایی که عمده ی انسان های روی کره زمین در شهرهای پرجمعیت و بسیار فشرده زندگی می کنند، ویروسی که انسان ها را به زامبی تبدیل می کند خیلی زود منتشر شده و نسل بشر را در چشم به هم زدنی در خود خواهد بلعید که بسیار سریعتر از آن خواهد بود که بتوان با آن مقابله کرده یا درمانی برای آن پیدا کرد.

البته محققانی که این محاسبات را انجام داده اند این که انسان بتواند زندگی در فضا و یا در حال پرواز دائمی را در پیش بگیرد در محاسبات خود دخیل نکرده اند. اگر انسان با شرایط زندگی در فضا یا آسمان خود را تطابق داده و در مهارت های زندگی در طبیعت وحشی مانند انسان های وحشی پیشرفت می کرد می توانست مدت بسیار بیشتری را در برابر چنین اپیدمی مرگباری مقاومت نماید. به ویژه اگر می توانستیم در نقاط کوهستانی صعب العبور و سرد خانه کنیم و خود را از فضاهای شهری و پرجمعیت دور کنیم.

اگر چنین کاری را انجام دهیم، به گفته ی دانشمندان، در صورت وقوع آخرالزمانی زامبی محور می توان امیدوار بود که بتوانیم بار دیگر زمین را نجات داده و صاحب آن شویم و به عبارت ساده تر تمامی زامبی ها را از بین ببریم. چنین کاری در این شرایط در ۱۰۰۰ روز یعنی کمی بیش از ۲٫۵ سال امکان پذیر خواهد بود.
*روزیاتو