کد خبر: ۲۳۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

اولین گوشی نوکیا آپدیت اندروید 9 پای را دریافت کرد

شرکت گوگل در کنار تمام فعالیت‌های سخت افزاری که در صنعت فناوری و ارتباطات دارد و گوشی‌های هوشمند بسیار موفقی نیز مانند نسخه‌های سه‌گانه پیکسل تولید کرده، فعالیت‌های چشمگیری نیز در حوزه نرم‌افزاری دارد و توانسته یکی از قدرتمندترین سیستم عامل‌‌های گوشی‌‌های هوشمند جهان یعنی اندروید را تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سال گذشته شرکت گوگل نسخه هشتم از سیستم عامل خود با نام اندروید اوریو را منتشر کرد و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت، امسال نیز مانند این رسم دیرینه، نسخه نهم از سیستم عامل اندروید با نام پای عرضه شد، اما هنوز گوشی‌های زیادی به این آپدیت مجهز نشده‌اند، چرا که هنوز در مرحله بتا قرار دارد.

یکی از شرکت‌هایی که از همان ابتدای تولید اندروید 9 پای با گوگل همکاری داشته، شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال بوده و در حال حاضر یکی از اولین شرکت‌هایی هم که آپدیت بتای این نسخه را دریافت می‌کند، همین شرکت خواهد بود؛ زیرا به تازگی مسئولان اچ‌ام‌دی گلوبال در صفحه توییتر خود اعلام کرده‌اند که گوشی هوشمند Nokia 6.1 Plus به نسخه بتای اندروید 9 پای مجهز شده است.

به همین دلیل در حال حاضر کاربران گوشی Nokia 6.1 Plus می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود و به‌روزرسانی آن به اولین کاربرانی تبدیل شوند که آپدیت نسخه جدید اندروید را نصب کرده و تجربه می‌کنند. گفتنی است؛ به دلیل اینکه نسخه فعلی یک نسخه بتا بوده، امکان ایجاد باگ‌ها و اشکالات نرم‌افزاری در آن وجود دارد و به همین دلیل کاربران با مشاهده این مشکلات باید تا عرضه نسخه‌های بعدی اندروید توسط گوگل منتظر بمانند.