کد خبر: ۲۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۴

«بمب؛ یک عاشقانه» به جشنواره بین‌المللی فیلم ترکیه راه یافت

ششمین دوره جنشنواره بین‌المللی فیلم «بوغازیچی» ترکیه با اکران ۸۸ اثر از ۴۱ کشور در تاریخ ۲۶ اکتبر در استانبول آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از آناتولی، ششمین دوره جنشنواره بین‌المللی فیلم «بوغازیچی» ترکیه در تاریخ ۲۶ اکتبر آغاز خواهد شد و با نمایش ۸۸ اثر از ۴۱ کشور در بخش‌های مختلف، میهمانان ویژه، در سوم نوامبر به پایان خواهد رسید.

اوگون شنالی‌ار رییس جشنواره گفت: امسال شاهد حضور ۹۰ کارگردان با ۸۸ فیلم از سراسر جهان خواهیم بود. فیلم هایی که در جشنواره‌های مختلف اکران شده‌اند، برای نخستین بار در این فستیوال ترکیه ارائه می‌شوند.

در این جشنواره برخی از فیلم‌های سینمایی برای نخستین بار اکران خواهد شد. ۱۰ فیلم بلند بین‌المللی از ایران، آرژانتین، چین، فلسطین، آفریقای جنوبی، ایسلند، قزاقستان، کوزوو و اسلوونی در این جشنواره رقابت خواهند کرد.

پرویز شهبازی کارگردان ایرانی که سال گذشته با فلیم «مالاریا» توانست جایزه اول این بخش را دریافت کند، به عنوان رییس هیات داوران این جشنواره خواهد بود.

بابک جلالی با فیلم «سرزمین» و پیمان معادی نیز با فلیم «بمب؛ یک عاشقانه» در کنار سایر شرکت‌کنندگان رقیب هم خواهند بود.

همچنین در بخش «فیلم‌های بین‌المللی مستند کوتاه» نیز ۸ اثر از ایران، هلند، انگلستان، لبنان، مجارستان، بلژیک چین، دانمارک مورد ارزیابی هیات داوری قرار خواهند گرفت.

وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان رادیو و تلویزیون ترکیه «تی‌.آرتی»، ترکسل و تی.وی پلاس از حامیان این جشنواره هستند.