کد خبر: ۲۳۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۲

مشکل شارژشدن آیفون‌های جدید برطرف شد

اپل به تازگی با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری مشکل شارژدهی گوشی‌های جدید آیفون را برطرف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پس از آنکه گوشی‌های جدید آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس توسط اپل در ماه سپتامبر رونمایی شدند، گزارش‌های مختلفی از سوی کاربرانی که این محصولات را خریداری کردند، منتشر شد که نشان می‌داد آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس در مواقعی که خاموش می‌شود، شارژ نمی‌شود و شارژ شدن آن تنها منوط به روشن کردن دستگاه است.

به‌طور کلی انتقادات فراوانی از مشکل در شارژدهی این آیفون‌های جدید به گوش می‌رسید که همگی اپل را موظف می‌کرد تا با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری زودهنگام از گسترش اعتراضات کاربران و آبروریزی برای این غول تکنولوژی جلوگیری کند.

حالا اپل سرانجام با انتشار نسخه سیستم‌عامل iOS ۱۲.۰.۱ برای عموم کاربران گوشی‌های آیفون قصد داشته که مشکل مربوطه را به سرعت حل کند. بسیاری از کاربران گفته بودند تا زمانی که صفحه نمایش گوشی‌هایشان روشن نشود، انگار که کابل شارژر متصل نبوده و گوشی نیز شارژ نمی‌شود.

اپل با انتشار این نسخه به‌روزرسانی شده خطاب به تمامی این کاربران اعلام کرده است که با دریافت و دانلود این نسخه از سیستم‌عامل برروی گوشی‌های جدید خود دیگر با مشکل و نقص در نحوه شارژ شدن گوشی مواجه نخواهند بود.

البته یکی دیگر از مشکلاتی که در این به‌روزرسانی نرم‌افزاری لحاظ شده است، مشکل در اتصال این گوشی‌ها به شبکه اینترنت بی‌سیم و وایرلس وای‌فای (Wi Fi) است؛ چراکه بسیاری از کاربران قبلا گفته بودند که آیفون ۱۰ اس به‌جای اتصال به شبکه ۵ گیگاهرتزی، به شبکه وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتزی متصل می‌شده است.

بسیاری از کاربران این گوشی‌های جدید با راه‌اندازی یک کمپین جدید و با انتشار پست‌هایی حاوی هشتگ رسوایی شارژ نشدن آیفون‌های جدید، از شرکت آمریکایی اپل درخواست کرده‌ بودند که هرچه سریع‌تر مشکل و نقص فنی مذکور را با ارائه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف کند و یا درباره آن واکنش نشان داده و موضوع را تشریح کند.

حجم این نسخه به‌روزرسانی شده ۱۰۰ مگابایت است و هم‌اکنون برای تمامی کاربران گوشی‌های جدید آیفون قابل دسترسی و دانلود است.
*ایسنا