کد خبر: ۲۳۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

شلوغ شدن فرانکفورت در دومین روز برپایی

دومین روز از برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حالی گذشت که افزایش جمعیت زیادی در میزان بازدیدکنندگان آن محسوس بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دومین روز از برگزاری هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت دیروز پنجشنبه ۱۹ مهر پشت سر گذاشته شد و نکته بارز آن، شلوغی مشهود و محسوس‌اش نسبت به روز چهارشنبه بود.

در روز دوم، نمایشگاه به طور قابل ملاحظه‌ای شلوغ شد و تراکم جمعیت در فضاهای باز و سالن‌های بسته آن به خوبی مشخص بود. حضور متراکم جمعیت بازدیدکننده و حاضر در نمایشگاه از اولین ساعت صبح و شروع به کار آن یعنی ۸ صبح قابل مشاهده بود و درهای ورودی نمایشگاه که هویت مخاطبان از طریق آن‌ها بررسی و اجازه ورودشان صادر می‌شد، مملو از جمعیت بود. این جمعیت هنگام ظهر در فضاهای عمومی، به ویژه غذافروشی‌ها و یا چادرهای عرضه اغذیه‌های گوناگون در حیاط مرکزی، بیشتر هم شد.

دیروز همچنین بازار برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و سخنرانی‌های عمومی که برای عده‌ای از مخاطبان ارائه می‌شدند، گرم بود و جلسات زیادی در نمایشگاه برگزار شد.

نکته جالب دومین روز نمایشگاه، رونق کسب و کار مغازه‌های خوراکی‌فروشی و چادرهای دستفروشی و لوازم به اصطلاح خنزرپنزری بود. چون مردم به خوبی از این بخش‌های نمایشگاه استقبال کردند. همیشه این تلقی درباره نمایشگاه کتاب فرانکفورت بین ما و جمعیت منتقد نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد، که فرانکفورت مکانی برای صرفا خرید و فروش رایت یا مذاکره است. اما بخش‌های جانبی و حاشیه‌ای این نمایشگاه بین‌المللی، به خوبی نیازهای متفرقه مراجعه‌کنندگان را مرتفع می‌کنند.

در دومین روز نمایشگاه امسال فرانکفورت همچنین تعداد قابل مشاهده‌ای از دانش‌آموزان و نوجوانان به نمایشگاه فرانکفورت آمدند. به هر حال، در دومین روز، وجهه عمومی نمایشگاه نسبت به روز اول، تقویت شد. اما نمی‌توان این نکته را از زبان افرادی که پارسال در نمایشگاه حاضر بوده‌اند، نشنیده گرفت که میزان حضور مخاطبان در نمایشگاه امسال، نسبت به دوره پیشین، کاهش داشته است. یکی از دلایل این امر هم گران‌تر شدن هزینه‌ها از جمله بلیط ورودی است.

سال گذشته هزینه حضور ۵ روزه برای هر فرد در نمایشگاه فرانکفورت ۱۰۲ یورو بود که این مبلغ امسال به ۱۵۰ یورو رسیده است؛ یعنی حدودا ۲ برابر شده و این مساله اعتراض و انتقاد برخی را به دنبال داشته است.

سومین روز از برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ساعاتی قبل آغاز شده و تا ساعت ۶ عصر امروز به وقت این شهر ادامه خواهد داشت.
*مهر