کد خبر: ۲۳۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۴

دو سال حبس؛ مجازات ورود غیرقانونی به عراق

سخنگوی ستاد اربعین با بیان اینکه هماهنگی لازم بین سفارت عراق و پلیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص ویزاهای جعلی وجود دارد، گفت: در صورتی که فردی به صورت قاچاق یا با ویزای جعلی وارد کشور عراق شود، در صورت دستگیری مجازات دو سال تا دو سال و نیم حبس در انتظار وی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حیدری با اشاره به اینکه هیچ‌گونه امکان خروج غیرقانونی برای زائران وجود ندارد، تاکید کرد: در تفاهم‌نامه اربعین با عراق تاکید شده است که هیچ‌کسی بدون داشتن ویزا و گذرنامه حق ورود به کشور عراق را ندارد و اگر کسی بدون گذرنامه و ویزا وارد این کشور شد، در صورت دستگیری مجازات دو سال تا دو سال و نیم حبس در انتظار وی خواهد بود.

وی همچنین درخصوص تمهیدات ویژه امنیتی برای زائران در ایران و عراق گفت: در داخل کشور همه امکانات برای تامین امنیت زائران فراهم است. روان‌سازی ترافیک و امنیت زائران و جلوگیری از خروج غیرقانونی زائران در چارچوب کمیته امنیتی و انتظامی پیش‌بینی شده‌است.

سخنگوی ستاد اربعین تاکید کرد: در داخل کشور عراق نیز سفارت ما به عنوان مسئول ستاد اربعین در این کشور به طور مداوم در خصوص وضعیت امنیتی با کشور عراق موضوعات را رصد کرده و جلسات مشترک برگزار می‌کنند و ۷ قرارگاه مشترک در کشور عراق از طرف ما وجود دارد که مباحثی در زمینه امنیت، تغذیه، بهداشت و... را پیگیری می‌کند تا انشاءالله مانند سال گذشته مشکل امنیتی در خصوص سفر اربعین وجود نداشته باشد.
*ایلنا