کد خبر: ۲۳۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۶

گوشی های توقیفی گمرک ترخیص شدند اما به فروش نمی روند!

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی اعلام کرد 10 روز است گوشی های توقیف شده در گمرک ترخیص شده اند اما در بازار به فروش نمی روند.

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی اعلام کرد 10 روز است گوشی های توقیف شده در گمرک ترخیص شده اند اما در بازار به فروش نمی روند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محبی با بیان اینکه خیلی از فعالان بازار تلفن های همراه از توقیف گوشی ها در گمرک گلایه مند هستند، گفت: علت این موضوع اختلاف نظر در مورد پرداخت مابه التفاوت مازاد ارز دولتی با ارز آزاد است که این موضوع باعث ایجاد چالش در عرضه گوشی های تلفن همراه در بازار شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ روز است مابه التفاوت ارز دولتی با آزاد پرداخت شده است و کالاها از گمرک آزاد و در داخل شهر به شرکت ها تحویل شده اما هنوز مجوز فروش به شرکت ها داده نشده است و این در حالی است که هزینه های آن پرداخت شده و حدود دو الی سه ماه بود که گوشی شرکت ها در گمرک مانده بود و حتی یکی از شرکت ها بیش از ۵ هزار گوشی در گمرک داشت که تحویل داده نمی شد.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی با اشاره به ضررهای مالی زیاد شرکت های وارد کننده گوشی، اظهار داشت: با توجه به خسارت هایی که وارد کنندگان دیده اند، احتمال دارد در روزهای آینده به عنوان بدهکار بانکی بازداشت می شوند زیرا ۳ ماه است که کالای آن ها بدون مشخص شدن وضعیت، در گمرک مانده بود.

پیش از این گفته شده بود 600 هزار گوشی در گمرک توقیف شده اند و اگر تمامی این گوشی ها ترخیص شده باشند، احتمالا باید منتظر کاهش قیمت ها در بازار باشیم.
*مهر