کد خبر: ۲۳۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۰

تولید تراشه پیشرفته برای خودروهای خودران

شرکت سامسونگ مدل ويژه ای از تراشه های اکسیونز را برای استفاده در خودروهای خودران و تسهیل برقراری ارتباط میان آنها عرضه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این تراشه ها از مدتی قبل بر روی گوشی های هوشمند و برای استفاده در ساعت های هوشمند شرکت سامسونگ عرضه شده بودند. اما حالا قرار است یک مدل ارتقا یافته از آنها برای کمکبه هدایت و ناوبری خودروهای خودران تولید شود.

مدل های جدید این تراشه ها Exynos Auto و Isocell Auto نام دارند و به ترتیب برای ارتقا حسگرهای دوربین ها و سخت افزار خودروهای خودران به کار می روند.

خودروهای خودران امروزی در بسیاری از بخش های خود برای پیشبرد امور مختلف متکی به سخت افزارها و تراشه های پیشرفته رایانه ای هستند که از جمله آنها می توان به دستیارهای هوشمند راننده، خدمات تفریحی و سرگرمی، خدمات ارتباطی و مخابراتی و غیره اشاره کرد.

با استفاده از تراشه های جدید سامسونگ می توان دقت حسگرهای ایزوسل مورد استفاده در خودروهای خودران برای تصویربرداری از محیط اطراف را از 960 پیکسل به 4K ارتقا داد. البته تولید و عرضه این تراشه ها درآمد سرشاری را هم برای سامسونگ به ارمغان می آورد.
*فارس