کد خبر: ۲۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

اخذ آخرین دفاعیات ۵ متهم پرونده واردات موبایل

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده تلفن همراه از اخذ آخرین دفاع از 5 متهم این پرونده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حسن تردست  با اعلام این خبر گفت: نهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده واردات موبایل یکشنبه هفته جاری برگزار شد. دادگاه تا کنون از پنج تن از متهمان پرونده، آخرین دفاع را اخذ و در خصوص آنها، ختم دادرسی را اعلام کرده است.

این وکیل دادگستری به ارائه مستندات جدید به دادگاه اشاره کرد و افزود: مستندات جدیدی را به دادگاه ارائه کردیم اما قاضی پرونده گفته که این مستندات در خصوص متهمانی که از آنها آخرین دفاع گرفته شده، اعمال نمی شود و فقط درباره سایر متهمان که هنوز آخرین دفاع خود را ارائه نکرده اند اعمال می شود.

وی تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی رسماً گفته چون در شرایط تحریم هستیم، ارزهای مبادله ای از طریق بانک های واسطه تبدیل و به همین خاطر چهار تا 6 درصد به هزینه های واردات اضافه می شود اما دادگاه این موضوع را قبول ندارد و به شیوه خود عمل می کند.

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده واردات موبایل اضافه کرد: جلسات دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار و به صورت فردی از متهمان، آخرین دفاع اخذ می شود.

 تعداد متهمان پرونده واردکنندگان موبایل، 16 نفر است که «اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق گرانفروشی کلان»، اتهام اولیه این افراد بود.

دادستان تهران در جلسه هشتم محاکمه متهمان پرونده مزبور گفته است: اکثر شرکت‌های واردکننده با هدف تحصیل سود هنگفت بدون در نظر گرفتن قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گوشی‌های تلفن همراه را به قیمت ارز آزاد به فروش رسانیده‌اند.

به نحوی که تعداد 40 شرکت واردکننده گوشی‌های تلفن همراه در مجموع و در نتیجه گرانفروشی‌های کلان مبلغ 492 میلیارد و 742 میلیون و 885 هزار و 143 ریال درآمد نامشروع تحصیل کرده‌اند؛ در این میان تعداد 16 شرکت پرونده‌های حاضر، در مجموع مبلغ 278 میلیارد و 289 میلیون و 865 هزار و 836 ریال درآمد نامشروع تحصیل کردند.

تردست پیشتر به ایرنا گفته بود که دادگاه یک اتهام جدید تحت عنوان «مشارکت» نیز به اتهام متهمان این پرونده اضافه کرده است.
*ایرنا