کد خبر: ۲۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۴

حضور سفیر بلاروس در موزه بانک ملّی ایران

سفیر بلاروس به همراه رایزن فرهنگی این کشور در ایران ضمن بازدید از آثار و اشیای موزه بانک، از اقدام بانک ملّی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملّی ایران، یوری ایوانوویچ لازارچیک سفیر بلاروس در ایران امروز مهمان موزه بانک ملّی ایران بود و در ابتدای این بازدید، در جریان تاریخچه تاسیس بانک و سیر تحول بانک و پول در ایران قرار گرفت و در ادامه از نزدیک با تاریخچه بانک ملّی ایران، سیر تحول بانک و ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری، تاریخچه اشیای قیمتی و آثار گرانبها و گرانقدر فرهنگی و هنری موجود در موزه آشنا شد.

وی در جریان این بازدید جمع آوری این حجم از آثار در موزه بانک ملّی ایران را بسیار ارزشمند و هنرمندانه خواند و گفت: این موزه تلفیقی از هنر، معماری و تاریخ بانکداری است که از این طریق می توان مجموعه گردآوری شده از تاریخ ایران به ویژه بخش صنعت بانکداری این کشور را که شامل ابزارهای بانکداری، اسکناس ها و سکه ها است، مشاهده کرد.

سفیر بلاروس در تهران این بازدید را فوق العاده خواند و گفت: موزه بانک ملّی ایران منعکس کننده عمق فرهنگ و تاریخ ایران است.

وی در ادامه خواهان گسترش روابط دو جانبه و فعالیت های مشترک بیشتر بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و بانکی و برگزاری نمایشگاه های مشترک درباره فرهنگ مشترک بین ایران و بلاروس شد.

سفیر بلاروس در تهران در ادامه ضمن بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران)، از زورخانه این بانک دیدن کرد.

وی با درج یادداشتی در دفتر یادبود موزه بانک این بازدید را همانند سفری در تاریخ، فرهنگ و اقتصاد کشور ایران دانست.

لازم به ذکر است موزه بانک ملّی ایران شامل مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

موزه بانک ملّی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی تهران بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع شده است که علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.
برچسب ها: بانک ملی