کد خبر: ۲۳۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

آپدیت اندروید9 برای میت 10 هواوی از راه رسید

هواوی برای آنکه تعهدش به گوشی‌های قدیمی خود را نشان دهد، هم‌زمان با معرفی گوشی‌های سری میت 20 آپدیت اندروید 9 برای گوشی میت 10 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فارغ از گوشی‌های برند هواوی، میت 10 پس از پی 20 پرو و میت 10 پرو سومین گوشی هواوی محسوب می‌شود که توانسته به اندروید 9 پای ارتقا پیدا کند.

آپدیت اندروید 9 برای میت 10 هواوی که بر پایه کاربری EMUI 9.0 توسعه یافته، فعلا برای کاربران اروپایی عرضه شده، اما احتمالا شاهد انتشار آن برای سایر مناطق نیز خواهیم بود. در طراحی رابط کاربری EMUI 9.0 که اکنون اغلب قابلیت‌های اندروید 9 را هم ارائه می‌کند از المان‌های مدرن‌تر که بر روی گوشی‌های بزرگ خودنمایی می‌کنند استفاده شده است. تقریباً تمامی قسمت‌های سیستمی از جمله صفحه شماره‌گیر، ساعت یا گالری رنگی تازه به خود دیده‌اند. از پیچیدگی بخش تنظیمات دستگاه نیز کاسته شده و تعداد منوها از 940 به 843 کاهش پیدا کرده است.

البته برای خلاف آپدیت اندروید 9 گوشی میت 10 پرو، این بسته به‌روزرسانی حجمی معادل 4 گیگابایت دارد، از این رو پیش از شروع به‌روزرسانی حتماً از دسترسی به میزان فضای لازم اطمینان کسب کنید. هنوز مشخص نیست که این بسته به‌روزرسانی شامل چه پچ‎های امنیتی است. ژست‎های حرکتی جدید برای جابه‌جا شدن میان برنامه‌های در حال اجرا با سوایپ کردن صفحه به سمت بالا هم در رابط کاربری EMUI 9.0 اعمال شده است که بخشی از آپدیت اندروید 9 برای میت 10 است

بر اساس اعلام قبلی، لااقل 9 گوشی میت 10، میت 10 پرو، میت 10 پورش دیزاین، میت RS پورش دیزاین، پی 20، پی 20 پرو، آنر 10، آنر V10 و آنر پلی از سوی هواوی به اندروید 9 ارتقا پیدا خواهند کرد، با این حال احتمال اضافه شدن نام چند مدل دیگر به این لیست دور از انتظار نیست.
*فارنت