کد خبر: ۲۳۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

دلیل اعزام نکردن تیم دختران فوتسال به المپیک

تیم پسران فوتسال ایران در المپیک آرژانتین موفق به صعود از گروه خود نشدند. شکست در برابر تیم های برزیل و روسیه آنها را از صعود به دور بعدی بازی ها باز داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این در حالی است که از تیم علی صانعی به عنوان یکی از شانس های قهرمانی در بازی ها یاد می شد. شروع ایران یک شروع خوب بود. برتری 9-2 در برابر جزایر سلیمان این نوید را می داد که ایران در مسیر قهرمانی گام برداشته است اما شکست 4-0 در برابر برزیل و در ادامه باخت به روسیه کار را خراب کرد و تیم ایران بدون دستیابی به جایگاهی آماده بازگشت به تهران شده است.

در چنین شرایطی خیلی ها می گفتند اگر تیم ملی فوتسال دختران ایران راهی آرژانتین می شد بهتر بود. به خصوص که دیدید ژاپن یکی از دو تیم راه یافته به بازی نهایی بود. جالب اینکه تیم دختران ایران در جام ملت های آسیا و در بازی پایانی تیم ژاپن را شکست داده بودند و برای دومین بار متوالی بر سکوی اول آسیا ایستادند.

یکی از دست اندرکاران فوتسال بانوان که تمایلی به افشای نام خود نداشت در این باره گفت: « برای المپیک هر کشوری می تواند یکی از تیم هایش را معرفی کند. یا تیم دختران یا تیم پسران. زمانی که از کشورها خواسته شد تیم خود را معرفی کنند هنوز مسابقات جام ملت های بانوان آغاز نشده بود و اگر فدراسیون فوتبال تیم پسران را معرفی نمی کرد و تیم بانوان هم در جام ملت ها قهرمان نمی شد یا بر سکوی دوم نمی ایستاد سهمیه ایران از بین می رفت. به همین خاطر تیم پسران ایران به بازی ها معرفی شدند.»

نکته جالب در صحبت های این دست اندکار فوتسال بانوان عدم اعتماد فدراسیون فوتبال به تیم ملی بانوان بود. این در حالی بود که تیم ملی بانوان در دوره قبلی جام ملت ها هم قهرمان شده بود و این بار هم قهرمانی خود را تکرار کرد.

به هر صورت با معرفی تیم پسران ایران به بازی های المپیک در آرژانتین دختران ایران یک فرصت خوب و یک میدان جهانی را از دست دادند در صورتی که اگر تیم دختران ایران به این تورنمنت معرفی می شدند شانس کسب مدال هم داشتند. چرا که این بار دیدیم تیم ژاپن یکی از دو تیم راه یافته به بازی پایانی بود. هر چند بازی را 4-1 به تیم پرتغال باخت و در نهایت نایب قهرمان شد.