کد خبر: ۲۳۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۸

بیانیه سفارت پاکستان در پی حادثه میرجاوه

سفارت پاکستان در تهران در واکنش به ربوده شدن نیروهای مرزی ایران، با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن این حادثه اعلام کرد: پاکستان خود را متعهد به همکاری با ایران می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سفارت پاکستان در تهران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن حادثه ربوده شدن چندتن از مرزبانان ایرانی توسط یک گروه‌ تروریستی در مرز پاکستان و ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: پاکستان خود را متعهد به همکاری با ایران جهت نجات جان نیروهای مرزی می‌داند.

در این بیانیه همچنین سفارت پاکستان در ایران به تماس تلفنی شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود اشاره و آمده است: وزیر خارجه پاکستان از این حادثه به شدت ابراز تاسف نمود.

سفارت پاکستان در ادامه به نقل از وزیرخارجه این کشور به نارضایتی دشمنان مشترک ایران و پاکستان از نزدیکی دو کشور اشاره و بیان کرد: شاه محمود قریشی، تعهد کامل خود را برای همکاری با ایران اعلام کرده است.

همچنین در بیانیه مذکور دولت پاکستان خود را متعهد دانسته که به هیچ شخص و گروهی اجازه ندهد که روابط دوستانه اسلام‌آباد و تهران را به خطر بیاندازند و دو کشور ایران و پاکستان حداکثر تلاش خود را برای حفظ مرز مشترک به عنوان مرز صلح و دوستی بکار خواهند بست.

در انتهای این بیانیه، پاکستان باردیگر ضمن اعلام همبستگی با مردم ایران و محکومیت اقدامات تروریستی تاکید کرده است: این اقدامات توسط گروه‌هایی پلید دنبال می‌شود که بدنبال تخریب روابط بردارانه ما دو کشور همسایه می‌باشند.

گفتنی است، ساعت ۳ بامداد روز سه شنبه ۱۱ نفر از نیروهای ایرانی شامل یک نفر کادر مرزبانی ، ۶ نفر بسیجی و ۴ نفر از سربازان ناجا، در برجک ۱۰۴ منطقه لولکدان، دهنه تنگوک در مرز میرجاوه بدست اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده شدند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران طی اطلاعیه ای خیانت و تبانی عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب را عامل ربایش نیروهای ایرانی اعلام کرد و همزمان سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز گذشته از عملیات مشترک سپاه پاسداران با ارتش پاکستان علیه اشرار و برای آزادی گروگان‌ها خبر داد
*مهر