کد خبر: ۲۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۹

ترامپ: به نظر می‌رسد خاشقجی کشته شده

رئبس جمهور آمریکا در ادامه افزود که اگر تحقیقات نشان دهد که عربستان سعودی در قتل این روزنامه‌نگار منتقد دست داشته، پیامدهای آن «بسیار شدید» خواهد بود. ترامپ گفت: «منظورم این است که این چیز بسیار بسیار بدی‌ست. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»
ونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از سفر به مونتانا برای شرکت در یک تجمع انتخاباتی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی کشته شده، گفت: «اینطور به نظر می‌رسد و این بسیار ناراحت‌کننده است.»

رئبس جمهور آمریکا در ادامه افزود که اگر تحقیقات نشان دهد که عربستان سعودی در قتل این روزنامه‌نگار منتقد دست داشته، پیامدهای آن «بسیار شدید» خواهد بود. ترامپ گفت:

«منظورم این است که این چیز بسیار بسیار بدی‌ست. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

ترامپ همچنین اعلام کرد که کاخ سفید در انتظار گزارش عربستان سعودی از این واقعه است:

«ما منتطر نتیجه سه تحقیق [درباره این پرونده]‌ایم. حقیقت اما روشن می‌شود.»

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی کوتاه با نیویورک تایمز هم تأیید کرده که خاشقجی مرده است. پیش از این گفت‌وگو ترامپ با وزیر حارجه‌اش درباره سفر او به ریاض و آنکارا جلسه‌ای برگزار کرده بود. ترامپ به نیویورک تایمز گفته است «بر اساس اطلاعاتی که از همه طرف می‌رسد» روزنامه‌نگار منتقد سعودی کشته شده.

واشنگتن‌پست این اظهارات رئیس جمهور آمریکا را به معنای تغییر رفتار واشنگتن در قبال ریاض در میان جنجال پرونده خاشقجی ارزیابی کرده است. پیش از این رئیس جمهور آمریکا احتمال داده بود که قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی کار «قاتلان خودسر» بوده است.