کد خبر: ۲۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۷

توئیتر از این پس با شفافیت بیشتری به گزارشات کاربران رسیدگی می کند

 توییتر قصد دارد که در روند رسیدگی به گزارشات کاربران، شفافیت بیشتری به ارمغان آورد. در همین راستا ساعاتی پیش و با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرده که از این پس، برخورد صورت گرفته با توییت‌های گزارش شده توسط کاربران را برجسته‌تر از همیشه اطلاع‌‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به گفته سم تویزر، مدیر محصولات توییتر، هدف این است که کاربران بدانند که یک توییت فرضی به خاطر قانون‌شکنی توسط توییتر پاک شده، نه این که خود شخص ارسال کننده توییت به خاطر واکنش‌های شدید افراد مجبور به پاک کردن آن شده باشد.

مدیر محصول توییتر در مصاحبه با وبسایت ورج می‌گوید: "از حالا به بعد وقتی که تصمیم به پاک کردن یک توییت بگیریم، پیام هشداری نمایش می‌دهیم که می‌گوید توییت مذکور به خاطر تخطی از قوانین توییتر از دسترس خارج شده و در ادامه به این قوانین لینکی می‌دهیم که جزئیات بیشتری در مورد نحوه اجرای قوانین‌مان در اختیار کاربران می‌گذارد."

تویزر در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشته که این پیام هشدار تا 14 روز بعد از پاک شدن توییت همچنان بر سر جای خودش باقی خواهد ماند. اما باز هم در راستای شفاف‌سازی بیشتر، توییتر از این پس در صورتی که توییتی را گزارش کنید، آن را مثل گذشته از دید شما مخفی می‌کند. اما در صورت تمایل می‌توانید با فشردن یک دکمه جدید در کنار توییت مخفی شده، تا زمانی که خود توییتر آن را پاک نکرده به محتوای آن دسترسی داشته باشید.

توییتر مدت‌هاست که برای برقراری تعادل میان آزادی بیان و جلوگیری از آزار و اذیت و قانون‌شکنی در این شبکه اجتماعی تلاش می‌کند، اما به نظر می‌رسد که هنوز هم نتوانسته به تعادلی دست یابد که همه از آن راضی باشند. جک دورسی، مدیر عامل توییتر چندی پیش و در همین راستا طی مصاحبه‌ای با Wired اعلام کرد که او و همکارانش تنها در شرایطی می‌توانند از آزادی بیان در توییتر دفاع کنند که مردم در درجه اول از آزادی بیان در این پلتفرم احساس امنیت داشته باشند.

تغییراتی که در بالا ذکر کردیم، طی هفته‌های آینده در توییتر ظاهر خواهند شد.