کد خبر: ۲۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

برنامه‌های اندرویدی در اروپا پولی شد

شرکت های سازنده گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید از این پس برای نصب برنامه های متعلق به گوگل بر روی این گوشی ها در اروپا باید تا 40 دلار بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این اقدام گوگل واکنشی تند در برابر اتحادیه اروپاست که این شرکت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده و به دنبال دریافت غرامتی سنگین است.

گوگل توسط رقبای خود متهم به طرفداری از برنامه های تولیدی خود و تلاش برای به حاشیه راندن برنامه های اندرویدی مشابه با جستجوگر ، مرورگر و غیره شده است. اتحادیه اروپا نیز با تبعیت از این ادعا حکم به جریمه سنگین گوگل داد.

گوگل نیز در واکنش اعلام کرده که تمامی شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی در قاره اروپا دیگر نمی توانند برنامه های اندرویدی گوگل را به رایگان بر روی تولیداتشان نصب کنند و برای این کار باید بابت هر گوشی تا 40 دلار بپردازند. این امر شامل برنامه هایی مانند فروشگاه اپ گوگل یا گوگل پلی استور هم می شود.

البته ارقام پرداختی بر مبنای کشور و نوع و کیفیت گوشی متفاوت خواهد بود. قرار است این تصمیم از اول فوریه سال 2019 اجرایی شود. مقامات اروپایی هنوز واکنشی به این تصمیم نشان نداده اند.
*فارس