کد خبر: ۲۳۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۳

معمای تمدید قرارداد کی‌روش

در فوتبال ایران حتی ساده‌ترین و پیش پا‌افتاده‌ترین مسائل هم می‌توانند به یک معمای حل نشدنی تبدیل شوند و تبدیل یک جمع و تفریق ساده به یک معادله چند مجهولی، پدیده‌ای است که فقط در فوتبال ایران دیده می‌شود. داستان تمدید قرارداد کی‌روش هم یکی از همین پدیده‌های فوتبال ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اگر کی‌روش در جایی غیر از ایران کار می‌کرد، روال تمدید قراردادش خیلی ساده بود؛ طرفین بعد از توافق دوطرفه با گرفتن یک عکس خبر از تمدید قرارداد می‌دادند و کار برای پروژه بعدی آغاز می‌شد. اما همین پروسه به ظاهر ساده هم در فوتبال ما پیچیده می‌شود. پس از پایان جام‌جهانی‌ ۲۰۱۸ بارها خبرهایی مبنی بر تمدید قرارداد کی‌روش با ایران، جدایی او از تیم ملی و پیشنهادهای رنگارنگش از نقاط مختلف جهان منتشر شد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اما چندین بار با قاطعیت از تمدید قرارداد با کی‌روش خبر داد.

در‌نهایت سرمربی پرتغالی تیم ملی شهریورماه بدون آن‌که قراردادی با فدراسیون داشته باشد، تمرینات را شروع کرد و حتی در بازی با ازبکستان هم بدون این‌که قراردادی امضا کند، روی نیمکت ایران نشست. نهم مهرماه گفت‌وگویی از کار‌لوس کی‌روش در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد، کی‌روش این بار عنوان کرد با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده‌ و قصد دارد به سمت موفقیت در جام‌ملت‌های آسیا حرکت کند. در آن مقطع زمانی کی‌روش اعلام کرد که با فدراسیون فوتبال ایران و شخص مهدی تاج به یک توافق نهایی رسیده اما حالا سرمربی تیم ملی کشورمان در مصاحبه اخیر خود با بی‌بی‌سی صراحتا اعلام کرده که با تیم ملی ایران قرارداد ندارد و بدون قرارداد کار می‌کند.

حالا مثل همه مسائل فوتبالی در کشورمان در خصوص تمدید قرارداد کی‌روش هم چندین و چند سوال بی‌پاسخ وجود دارد که اصلی‌ترین آن تمدید یا عدم تمدید قرارداد است؟ اگر قرارداد او تمدید شده، مدرکی در این باره ارایه شود، حداقل یک عکس که معمولا در زمان تمدید قراردادها گرفته می‌شود، یا کارلوس کی‌روش صراحتا اعلام کند قرارداد‌ش تمدید شده است. در این شرایط هر روز از گوشه و کنار اخباری درباره پیشنهادهای کارلوس کی‌روش به گوش می‌رسد.

از مکزیک تا شاخ آفریقا. در همین 2 ماه اخیر روزنامه آبولای پرتغال ادعا کرده که بعد از 3 بازی ایران در دور گروهی، 9 کشور مراکش، الجزایر، کره جنوبی، مصر، قطر، مکزیک، کلمبیا، کامرون و ازبکستان علاقه‌مند به جذب سرمربی تیم ملی ایران بودند. در همین یک هفته اخیر 2 خبر از آبولای پرتغال در رسانه‌های مختلف چرخیده. یک‌بار این‌که او به مکزیک می‌رود و دیگری حضورش در تیم ملی مراکش.

در خصوص ادعای دوم محمد مکروف، مشاور رئیس فدراسیون فوتبال مراکش و سخنگوی این نهاد درباره حضور کی‌روش به‌جای اروه رنار فرانسوی گفت‌: «فدراسیون فوتبال مراکش هیچ ارتباطی با کارلوس کی‌روش نداشته‌ و ما به قراردادی که با سرمربی خودمان داریم، پایبند هستیم. چطور فدراسیون فوتبال می‌تواند در فاصله چند ماه باقی‌ مانده به شروع جام ملت‌های آفریقا به فکر جذب سرمربی جدید باشد؟ در‌حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی مراکش به ثبات نیاز دارد و حضور رنار برای تیم ما اهمیت زیادی دارد. یکسری ‌ایجنت‌ مشخص هستند که چنین شایعاتی را پراکنده می‌کنند.‌»

حال با توجه به این‌که عدم صحت چنین اخباری کاملا محرز است، چرا فدراسیون از این رسانه‌ها شکایت حقوقی نمی‌کند تا برای جعل اخبار در محاکم قضایی بین‌المللی پاسخ‌گو باشند و بتواند از آن‌ها غرامت سنگینی دریافت کند؟ شاید عدم واکنش رسمی فدراسیون تاییدی باشد بر ادعای کی‌روش مبنی بر عدم امضای قرارداد!