لزوم نظارت بیشتر بر فروش اینترنتی کالا
مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات در حاشیه جلسه کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی بر لزوم نظارت بیشتر وزارت صمت و اصناف بر وضعیت عرضه و فروش اینترنتی کالا تأکید کرد.
حمیدرضا احمدیان با اشاره به فروشگاههای اینترنتی که قیمتهای لحظهای برای فروش محصولات دارند، اظهار کرد: مسئلهای که وجود دارد، این است که اکثر استارتاپها و شرکتهای اینترنتی واردکننده محصول نیستند بلکه واسط هستند.
وی افزود: در واقع همه اینها انبارداری نمیکنند که جنسی را خریده باشند و حالا بخواهند آن را بفروشند، لذا واسط هستند؛ حتی اگر از مبادی رسمی کالایی را موجود داشته باشند و به قیمت روز عرضه کنند هم معنی احتکار نمیدهد.
او خاطر نشان کرد: اما بایستی مکانیزمهای نظارتی را در همه ابعاد ایجاد کنیم؛ اساساً موضوع قیمتگذاری و کنترل قیمت فروش در این موارد برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست و بایستی وزارت صمت، اصناف و سازمان نظام صنفی بر وضعیت عرضه و فروش محصولات در این بخش با همت بیشتری تلاش کنند.
حمیدرضا احمدیان با اشاره به فروشگاههای اینترنتی که قیمتهای لحظهای برای فروش محصولات دارند، اظهار کرد: مسئلهای که وجود دارد، این است که اکثر استارتاپها و شرکتهای اینترنتی واردکننده محصول نیستند بلکه واسط هستند.
وی افزود: در واقع همه اینها انبارداری نمیکنند که جنسی را خریده باشند و حالا بخواهند آن را بفروشند، لذا واسط هستند؛ حتی اگر از مبادی رسمی کالایی را موجود داشته باشند و به قیمت روز عرضه کنند هم معنی احتکار نمیدهد.
او خاطر نشان کرد: اما بایستی مکانیزمهای نظارتی را در همه ابعاد ایجاد کنیم؛ اساساً موضوع قیمتگذاری و کنترل قیمت فروش در این موارد برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست و بایستی وزارت صمت، اصناف و سازمان نظام صنفی بر وضعیت عرضه و فروش محصولات در این بخش با همت بیشتری تلاش کنند.