کد خبر: ۲۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۷

هزینه 12 میلیارد دلاری سالانه ایران برای مبارزه با مواد مخدر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت:بر اساس یک پژوهش انجام شده ایران سالانه 12میلیارد دلار برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می کند.

به گزارش ایرنا سردار احمد رضا رادان ، عصر چهارشنبه در مراسم نابودسازی هشت تن مواد مخدر در بندرعباس افزود: همچنین معادل همین رقم سالانه در کشور برای مبارزه با قاچاق کالا هزینه می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت:هزینه هایی که ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر متحمل می شود در حقیقت به دوش کشیدن مسوولیت کشورهای دیگری است که در این زمینه کم کاری می کنند.

وی ادامه داد:در یکی از دیدارهایی که با مسوولان اروپایی در این زمینه داشتم به آنها متذکر شدم که اگر ایران نبود ،کشورهای خارجی باید جوان های معتاد خود را از خیابان ها جمع می کردند زیرا هدف و مقصد اصلی قاچاق و ترانزیت مواد مخدر کشورهای اروپایی است.

رادان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:در شرایط کنونی در کنترل مرزهای خشکی موفقیت های خوبی به دست آمده و به همین سبب مسیر قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا تغییر کرده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد:افزایش آمادگی در استان های هرمزگان و بوشهر برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دریا از اولویت های نیروی انتظامی است و استان های یاد شده با تقویت امکانات و نیرو در این زمینه مورد حمایت جدی قرار می گیرند.

فرمانده انتظامی هرمزگان هم در این مراسم گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 89 تن و 811کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر 23 درصد افزایش است.

سردار رضا محمدی یگانه افزود:همچنین در مدت یاد شده سه هزار و 732 قاچاقچی مواد مخدر در این استان دستگیر و 214 باند قاچاق مواد افیونی متلاشی شدند.