کد خبر: ۲۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۶

آمریکا: به خریداران نفت ایران معافیت می‌دهیم

وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: به خریداران نفت ایران معافیت می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: به خریداران نفت ایران معافیت می‌دهیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در این مصاحبه گفت: اکنون شرایط با دوران اوباما به گونه ای تفاوت کرده است که دریافت معافیت برای خرید نفت از ایران مشکل تر شده است.

وی در ادامه افزود: خریداران نفت ایران باید حدوداً تا بیشتر از ۲۰ درصد که در سال های۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ملزم بودند، واردات نفت ایران را کاهش دهند تا بتوانند از معافیت های آمریکا برخوردار شوند.

استیو منوچین اضافه کرد: انتظار دارم که اگر واقعاً معافیت هائی بدهیم، شاهد کاهش چشمگیر بیشتری خواهیم بود. نگران افزایش قیمت نفت در بازارها هم نباشید. به نظر من این اطلاعات تا کنون خود را در قیمت نفت نشان داده است.

این مقام آمریکائی مدعی شد: انتظار ندارم در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به صفر برسد؛ اما انتظار دارم در نهایت به صفر برسد. حتی تاکنون هم شاهد کاهش قابل ملاحظه ای در صادرات نفت ایران بوده ایم. می دانم که در ۲ سال آینده فشار اقتصادی زیادی به ایران وارد خواهد شد!

وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره سوئیفت گفت: ما مذاکراتی را با سوئیفت انجام داده ایم تا روابط با ایران را قطع کند. اگرچه آمریکا در میان هیئت مدیره سوئیفت از اکثریت آراء برخودار نیست؛ اما دولت ترامپ می تواند این نهاد را در صورت عدم قطع روابط با ایران جریمه کند.

اطمینان می دهم هدف ما اطمینان یافتن از این موضوع است که شرکت های تحریم شده ایران نه از طرف سوئیفت و نه از طریق هر مکانیسم دیگری مبادلات مالی خود را انجام ندهند.

منوچین افزود: ما می خواهیم نتیجه مطلوب را به دست بیاوریم و آن قطع مبادلات ایران است.
*مهر