کد خبر: ۲۳۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۰

عضو شورای شهر: گزینه های شهرداری بررسی می‌شود

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:برای آنکه فرصت را از دست ندهیم همزمان با تلاش برای باقی ماندن آقای افشانی گزینه های شهرداری را نیز بررسی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد علیخانی با اشاره به جزییات جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: دو موضوع وضعیت شهردار و برنامه پنج ساله سوم شهرداری مورد بحث قرار گرفت و قرار بر این شد اصلاحاتی انجام و پیشنهادات کمیسیون ها در صحن به رای گذاشته شود.

وی ادامه داد: اگر کلیات با اصلاحات رای بیاورد که برنامه در دستور کار قرار می گیرد و اگر نه برنامه به شهرداری برگردانده می شود در حال حاضر اصلاحات در کمیسیون ها آغاز شده است.

علیخانی در ادامه با اشاره به بررسی موضوع شهردار گفت: ظاهرا قرار است استفساریه ای از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شود، قرار بود طرح دو فوریتی در این رابطه تهیه شود که به جز موضوع شهردار دو موضوع دیگر مطرح بود و این دو موضوع از طریق دیگر حل شد و تنها وضعیت شهردار تهران ماند  بنابراین دو فوریت متوقف شد. در حال حاضر تعدادی از نمایندگان موضوع استفساریه را دنبال می کنند.

علیخانی اضافه کرد: برای آنکه در کنار تلاش برای ماندن افشانی فرصت برای انتخاب شهردار را از دست ندهیم با وجود آنکه طرفدار ماندن شهردار کنونی برای ثبات مدیریت هستیم اما تلاش می کنیم وقت را از دست ندهیم و گزینه های مورد نظر را بررسی کنیم.

علیخانی با بیان اینکه آخرین فرصت قانونی حضور شهردار ۲۴ آبان ماه است، گفت: برای اینکه از این ظرفیت زمانی استفاده کنیم و دیگر سرپرستی برای شهرداری انتخاب نکنیم، شورا در همین زمان گزینه‌های پیشنهادی را بررسی می‌کند.

وی در خصوص اینکه آیا مکانیزم انتخاب شهردار مانند دوره گذشته است؟ افزود: قرار است روز یکشنبه که شهردار نیز حضور دارد، چگونگی روند انتخاب شهردار مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: هرگاه قانون امکان حفظ شهردار را به ما داد، روند بررسی انتخاب متوقف می‌شود./مهر